ثبت نام ۲ هزار هرمزگانی در کارآزمایی بالینی واکسن پاستور ایرانی

به گزارش رکنا هرمزگان، حسین فرشیدی امروز در پانزدهمین نشست خبری اینترنتی با موضوع کووید ۱۹، با بیان اینکه  در حال حاضر ۸۰ درصد تخت های ICU در هرمزگان اشغال هستند، تصریح کرد: ظرفیت شهرستان میناب برای خدمات رسانی به بیماران بدحال شرق استان و بیمارستان بندرلنگه برای پوشش بیماران غرب استان تقویت شده است.

وی افزود: تخت های اختصاص داده شده به کووید در بیمارستان بندرلنگه پر شده است اما در شرق استان روند افزایش بیماران شیب ملایم تری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیمارستان خلیج فارس، سه بیمارستان نظامی و سایر بیمارستان های خصوصی، بیماران سرریز  بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس را پذیرش می کنند.

فرشیدی با بیان اینکه ۵۸ تخت در چند روز اخیر به بخش  ICU  بیمارستان شهید محمدی اضافه شده است، خاطرنشان کرد: ۹ بخش در بیمارستان شهید محمدی فعال است و امکان پذیرش و افزایش تخت ها به تعداد ۱۰۰ تخت وجود دارد.

فرشیدی ادامه داد: بیماران دارای علائم بیماری کووید، از خود درمانی خودداری کنند و برای دریافت داروهای مناسب سریعا" به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از فروردین ماه تاکنون ۸۰ درصد پرسنل بهداشتی درمانی واکسن کووید دریافت کرده اند و تاکنون حدود ۲ هزارنفر در کارآزمایی بالینی واکسن پاستور ایرانی ثبت نام کرده اند که از روز شنبه هفته آتی تزریق واکسن به این افراد آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: از روز گذشته افراد بالای ۸۰ سال و تعداد عمده بیماران خاص واکسن دریافت کرده اند،.

فرشیدی در خصوص انتشار ویروس جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی در هرمزگان نیز گفت: منتظر پاسخ تست های ارسال شده به  انستیتو پاستور هستیم.

انتهای پیام/حیدری

 

کدخبر: 682411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟