سازش یکی از مهمترین برنامه‌های قوه‌ قضائیه است

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، صبح امروز اولین شعبه ستاد مصلحین به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مسجد حضرت علی اکبر (ع) شهرک فدک کرمانشاه افتتاح شد.

پرویز توسلی‌زاده در این مراسم سازش را یکی از مهمترین برنامه‌های قوه‌ قضائیه دانست و اظهار داشت: یکی از راه‌های تحقق سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دستگاه قضائی باید زندگی را برای مردم آسان کند، فاصله گرفتن از اختلافات بوده زیرا که اختلافات منشأ آشفتگی است.

وی با اشاره به تاکید ریاست قوه قضائیه بر موضوع سازش و لزوم حمایت از هر برنامه سازشی افزود: برنامه مدیریتی دادگستری استان کرمانشاه در این راستا بوده و هر پرونده‌ای که به دادگستری وارد می‌شود، می‌تواند منجر به سازش شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: مهمترین کار دستگاه قضائی در این استان ایجاد آرامش در زندگی مردم بوده و مردم باید به فراهم شدن محیطی آرام برای جامعه کمک کنند.

توسلی‌زاده با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین (ع) پاداش مصلح را بسان پاداش مجاهدت در راه خدا عنوان کرد و گفت: سخن خداوند و ائمه معصومین بر پایه ایجاد مصالحه است، همانطور که در نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر آمده که از صلحی که دشمن تو را به آن خواند اگر رضایت خدا در آن باشد روی متاب، زیرا برای سربازان تو آرامش ایجاد می‌کند.

قاضی القضات کرمانشاه در پایان با بیان اینکه باید از توصیه دینی تبعیت کرده و از ایجاد اختلاف جلوگیری شود، افزود: اختلاف هزینه‌های فراوان مادی و معنوی را بر جامعه و مردم تحمیل می‌کند، زیرا که صدور حکم ریشه اختلاف را از بین نبرده و مصالحه اصل و منشأ اختلاف را از بین می‌برد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 682336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟