احداث بزرگترین پروژه تولید مسکن کشور در بندرعباس کلید خورد

به گزارش رکنا، دکتر فریدون همتی اظهار داشت: ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شهر بندرعباس با پشتیبانی مالی اراضی 350 هکتاری منجر به ارتقا کیفیت زندگی در بافت های هدف شهر می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه تولید و عرضه مسکن کشور به شمار می رود، افزود: در اراضی 350هکتاری بندرعباس، 10هزار واحد مسکونی با متراژ 100 تا 150 متر مربع ساخته می شود که این واحد ها دارای تاسیسات و زیرساخت های شهری، مسجد، مهدکودک، مدرسه، درمانگاه، کلانتری، ورزشگاه پارک و فضای سبز هستند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه 48ماهه است ولی طبق برنامه ریزی انجام شده باید 38ماهه تحویل داده شود، عنوان کرد: واحدهای مسکونی پروژه 350 هکتاری بندرعباس در قالب 605 بلوک ساختمانی طراحی شده که نیازمند سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان است.

همتی اضافه کرد: با تجهیز کارگاه این پروژه، فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی آفرینی شهری ایران، عملیات احداث این واحدها در بندرعباس آغاز می شود.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: پروژه مسکونی تجاری دریای نور که به‌صورت مشارکتی با بخش خصوصی با 88میلیارد تومان سرمایه گذاری به مرحله بهره برداری رسیده و مرکز تجاری 250واحدی گامبرون که برای خدمات رسانی به شهرک پیامبراعظم (ص) احداث شده است، فردا با حضور وزیر راه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: کلنگ احداث 254واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز در شهرک پیامبراعظم (ص) به زمین زده می شود.

انتهای پیام/خاشعی

 

کدخبر: 682171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟