جانبازان الگوی حریت و آزادگی  ما هستند

به گزارش رکنا، اسرافیل وزیری در دیدار با آزاده و جانباز حاج داوود میقانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: تکریم ایثارگران بر همگان واجب است و مسوولان باید سنت دید و بازدید با خانواده‌های شهدا و ایثارگران را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی بابیان اینکه تجلیل از این اسطوره‌ها زمان و مکان نمی‌شناسد گفت: مسئولین باید در راستای راه و مسیری که شهدا انتخاب نمودند با خدمت گذاری و خدمت‌رسانی دین خود را به این عزیزان ادا کنند.
مدیرکل بنیاد گلستان با اشاره به اینکه رشد و بالندگی انقلاب اسلامی مرهون فداکاری‌های شهدا و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس است ، ادامه داد: تا زمانی که این روحیه در نزد ملت ایران است دشمن نمی‌تواند آسیبی به‌نظام اسلامی وارد کند.
وی با اشاره به ازخودگذشتگی و ایثار جانبازان چه در زمان جنگ و در حال حاضر گفت: ما مدیون این عزیزان هستیم و باید با خدمت صادقانه پاسخگوی ایثارگری‌های این قشر معظم باشیم.
این مقام مسئول تاکید کرد: نشر و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از اهم وظایف بنیاد است وزنده نگه‌داشتن این فرهنگ سترگ وظیفه ای همگانی بوده و یکی از راه‌های تکریم خانواده‌های شهداست.
حاج داود میقانی اول آبان سال 1342 در خانواده ای 10 نفره در روستای زیارت گرگان به دنیا آمد، در تاریخ 8 آذر 1361 زمانی که 19 سال داشت در جبهه های حق علیه باطل به اسارت دشمن بعثی درآمد و در 26 مرداد سال 1369 به ایران اسلامی باز گشت.
حاج داود میقانی آزاده سرفراز دفاع مقدس که از سال 1359 وارد عرصه جودو گردید، دارای دان هفت جهانی و مربی بین المللی جودوست که در سال 1998 موفق به کسب عنوان قهرمانی کاتا در مسابقات سراسری ژاپن شد. این پیشکسوت جودو پایه گذار این رشته در یمن بوده است و چند سالی نیز هدایت تیم ملی عراق را برعهده داشت و موفق به کسب سهمیه المپیک برای این کشور شده است. حضور در جبهه های حق علیه باطل و اسارت مانع از آن شد تا این سرباز وطن به فعالیت های خود در بخش مبارزه ادامه دهد.
حاج داود میقانی در دوران نوجوانی و جوانی و تا قبل از اسارت، عضو  ثابت تیمهای والیبال آموزشگاههای گرگان و منتخب شهرستان گرگان بود که با شروع جنگ تحمیلی و با احساس مسئولیت، ورزش و زادگاهش گرگان را رها و برای دفاع از کیان ایران عزیز و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به جبهه های حق علیه باطل شتافت. او رشته ورزشی جودو را در دوران اسارت و در شرایط بسیار سخت و با توجه به محدویتهای شدید امنیتی حاکم در زندانهای رژیم بعث عراق بصورت مخفیانه آموخت و بعد از آزادی این رشته را به صورت جدی زیر نظر اساتید برجسته ژاپن ادامه داد که از عناوین بدست آمده توسط ایشان همانطور که ذکر گردید می توان به مقام قهرمانی کاتای سراسری جهان  در سال 1998 در کشور ژاپن اشاره کرد.
در حکم سرپرست فدراسیون جودو خطاب به استاد میقانی آمده است، بنا به تعهد و توانمندیهایی فنی و تجارب ارزنده ای که در ورزش جودو دارید، بموجب این حکم بعنوان رئیس کمیته فنی فدراسیون جودو منصوب می شوید.
 میقانی مربی رشته جودوی گرگان، استان گلستان و کشور که سالهای متمادی از عمر خود را در اسارت رژیم بعث گذرانده است تا به امروز به عنوان یک مربی سازنده چندین قهرمان ملی از جمله محمد علی نودهی، امیر فرزانه حصاری و فرزند برومندش محمد رحیم میقانی که در حال دانشجوی رشته پزشکی نیز میباشد را تحویل جامعه ورزش کشور عزیزمان ایران داده است .
حاج داود میقانی از سوی جامعه ورزش استان گلستان که بیش از 97 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد به عنوان پهلوان پهلوانان معرفی شد.

 

کدخبر: 682012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟