لزوم عزم جهانی برای کاهش آلودگی‌ها و حفظ محیط زیست

مهرداد فتحی بیرانوند به مناسبت هفته زمین پاک در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم‌آباد، به تبیین شعار و اقدامات هفته زمین پاک پرداخت.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: انسان در چند دهه گذشته توسعه های زیادی در کره زمین انجام داده که نتیجه آن آلودگی و تخریب سرزمین بوده است.

وی استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی، برداشت بی رویه از منابع آب های سطحی و زیرزمین نابودی زیستگاهها و رویشگاههای جانوری و گیاهی و انفرادی گونه ها– آلودگی منابع آب و خاک و هوا را از مشکلات امروز کره زمین بر شمرده و بر لزوم عزم جدی جهانی برای کاهش آلودگی ها و حفظ محیط زیست تأکید کرد.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: به دلیل افزایش دخالت ها در محیط زیست و تغییرات گاه غیر قابل مهار و برگشت، مشکلات محیط زیست به طور روز افزونی ادامه دارد و انتخاب شعار «احیاء زمین» افزایش بهره‌وری برای توسعه پایدار به منظور کاهش تغییرات منفی در کره زمین و بازگشت زیستگاهها و منابع خاکی به شرایط مطلوب می باشد.

فتحی بیرانوند با شاره به نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب های محیط زیست عنوان کرد: با توجه به اهمیت محیط زیست سالم در زندگی امروز نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب های حاصل ازتخریب ها و آلایندهای رو به گسترش در شهرها بسیار مهم است و می تواند در نهادینه ساختن باور پاک بودن و پاک زیستن نقش انکار ناپذیر ایفاء کنند.

وی گفت: انواع پسماند از مهمترین عوامل آلایندگی محیط زیست به شمار می روند و لازم است که دستگاههای متولی اقدامات لازم را در خصوص کاهش خسارات ناشی از جمع آوری و دفن غیر اصولی زباله ها به محیط زیست به نحو احسن انجام دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان این هفته را فرصتی مناسب برای بیان چالش های فراوان و فرصت های بسیار موجود در اقدامات مرتبط با احیای زمین بر شمرد و بیان داشت: امیدواریم با تحقق اهداف زیست محیطی توسعه پایدار را با احیای دوباره زمین شاهد باشیم.

خرم‌آباد_ امین پارسا

 

کدخبر: 681836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟