برگزاری انتخابات الکترونیکی در سه شهر لرستان

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم‌آباد، محمود ثمینی در جلسه ستاد انتخابات لرستان افزود: برگزاری انتخابات الکترونیکی در همه شهرهای استان پیگیری شد اما به دلیل محدودیت در تعداد صندوق های الکترونیک، تنها در این سه شهر اجرا می شود.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش مجازی انتخابات الکترونیک برای عوامل اجرایی نیز گفت: با پیگیری های استاندار لرستان در ستاد انتخابات کشور، از جمله استان‌هایی هستیم که بیشترین تعداد شهرستان را در این زمینه داریم.

وی افزود: با توجه به بازگشت معکوس و مهاجرت به روستاها، آمار جمعیت روستاهای استان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و تعدادی از روستاها که در گذشته شورا نداشته اند امسال انتخابات شورای اسلامی دارند.

ثمینی با تقدیر از تلاش فرمانداران و بخشداران برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی موجود در کشور و استان، از فرمانداران خواسته شده است از هم اکنون برای عوامل اجرایی شعب اخذ رای در هیات‌های اجرایی  تدابیر لازم را بیندیشند و پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: آموزش عمومی برگزاری انتخابات الکترونیک باید توسط صدا و سیمای مرکز استان پیگیری شود و کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات نیز این مهم را از طریق فضای مجازی انجام دهد.

خرم آباد_ امین پارسا 

کدخبر: 681346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟