کارگران با تمام وجود در مساله تولید احساس مسئولیت می‌کنند

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم‌آباد، علی آشتاب در مراسم نواخته شدن زنگ هفته کار و کارگر که در محل کارخانه ماشین‌سازی لرستان برگزار شد، بیان کرد: کارگر، کارفرما و دولت عوامل موثر بر تولید هستند.

وی ادامه داد: این سه ضلع به عنوان شرکای اجتماعی باید دست به دست هم داده و برای رفع موانع و مشکلات تولید با پشتیبانی و تلاش بتوانیم به موفقیت برسیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کارگر با تمام وجود در مساله تولید احساس مسئولیت می‌کند و کارفرما نیز با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که دارد تلاشش حفظ نیروی کار و رونق تولید است.

آشتاب اظهار کرد: باید ثابت کنیم که در شرایط سخت می‌شود کارهای بزرگ را به نتیجه رساند.

وی افزود: در این شرایط تحریم با دست توانا و فکر خلاق کارگران و کارفرمایان ظرفیت‌های تولید به اوج خود رسیده و شاهد افزایش حداکثری این موضوع هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: برنامه و اولویت مجموعه مدیریت استان این است که در سال ۱۴۰۰ با اجرایی و عملیاتی کردن شعار سال، ظرفیت‌ها و به چرخه تولید برسد.

آشتاب با بیان اینکه در لرستان بیش از ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده اجباری داریم که در یک تعامل سازنده، همگام، همفکر در حال فعالیت هستند، گفت: فضای جامعه کارگری لرستان آرامی بوده و مطالبات کارگر و کارفرما در یک شرایط تعاملی در حال حل و فصل است.

وی با بیان اینکه در لرستان آرامش نسبی بر فضای کار و تولید حاکم است،  ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶۱ درصد دعاوی که به هیات‌های تشخیص و حل اختلاف ارجاع شد به صورت سازشی به نتیجه رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید براینکه باید این دو شریک اجتماعی کنار هم باشند و موانع بر سر آنها را برداریم، تصریح کرد: تمام تلاشمان این است که با اجرای درست قانون در راستای احقاق حق کارگر و کارفرما قدم‌های موثری برداریم.

آشتاب با بیان اینکه کارگران سربازان جبهه تولید و مبارزه اقتصادی هستند، یادآور شد: کارگان و کارفرمایان می‌توانند تحقق بخش شعار سال باشند.

وی گفت: در هفته کار و کارگر به دلیل بیماری کرونا ویروس برنامه‌ها بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

خرم آباد_ امین پارسا 

کدخبر: 681297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟