کوچولوی ترش مزه صدرنشین در تولید، بالانشین در قیمت

به گزارش خبرنگار رکنا در سمنان ،مهدی قرائیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با ذکر این آمار گفت: عملکرد محصول گوجه سبز در باغات استان سمنان که به طور عمده از محصولات باغ های منطقه "بن کوه گرمسار" می باشد، نزدیک به 10 تن در هکتار است.

وی سطح زیر کشت محصول گوجه سبز در باغات استان سمنان را 384 هکتار مشتمل بر  323 هکتار بارور و مابقی به صورت نهال اعلام کرد.

این محصول  که توانایی کشت آن در سایر مناطق باغی استان سمنان نظیر شاهرود نیز وجود دارد می تواند جزو پتانسیل‌ها و محصولات باغی نوبرانه پر درآمد در مناطقی نظیر اعلا سمنان و لاسجرد باشد. از دیگر نکات قابل توجه عمل آوری این میوه ترش مزه در این مناطق زود باروری و به اصطلاح نوبرانه بودن آن نسبت به سایر مناطق زیر کشت کشور است.

با تمام این توضیحات از دیگر نکات قابل توجه این مهمان میادین عرضه میوه و تره بار و همچنین میوه فروشی های سطح شهر در این روزهای بهاری می توان به قیمت بالا و خارج از عرف این محصول اشاره کرد به طوریکه این روزها دسترسی به آن از قدرت خرید بسیاری از خانواده ها، خارج است.

میوه نوبرانه ای که به عنوان یکی از نخستین میوه های فصل بهار روزگاری میهمان جیب های کوچک بچه مدرسه ای های سال های نه چندان دور سمنانی بود، این روزها با قیمت نجومی هر کیلو 130 هزار تومان، جزو سبد میوه خانواده های مرفه و خوراکی لوکس این روزهای بچه پولدارها به شمار می آید، به طوریکه صدای اعتراض عرضه کنندگان شهری این محصول را نیز درآورده است.

توجه به اتیکت درج قیمت روی این محصول ناخودآگاه ما را به یاد این ضرب المثل قدیمی می اندازد که "بار همیشه در بارخانه گران تر است."

رستم زاده/ سمنان

 

 

کدخبر: 681122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟