معرفی ۸روستا از مازندران به دبیرخانه طرح «انتخاب روستای قرآنی ایران»
 «عباس زارع» در گفتگو با خبرنگار رکنا در مازندران، ضمن تشریح روند اجرای طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران در مازندران اشاره و اظهار کرد: این طرح به منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستا‌ها با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و دینی ذیربط اجراشد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با یادآوری اینکه الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه و تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت‌های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور از مهم‌ترین اهداف پیش بینی شده برای این طرح است، افزود: ساماندهی فعالیت های پراکنده قرآنی خرجی این طرح خواهد بود.
 
زارع با بیان اینکه 140 روستای قرآنی از استان مازندران در این طرح شرکت کردند و استان مازندران از حیث نام نویسی در این طرح رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، هیأت‌های استانی اعم از دستگاه‌های قرآنی استان، مستندات روستاهای قرآنی ثبت نام شده برای انتخاب روستای قرآنی ایران به دبیرخانه دائمی ارسال شده است.
 
وی در بخشی از سخنانش به نشست هیات نظارت برانتخاب روستای قرآنی استان مازندران ذیل گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد و افزود: اعضای این هیات در این جلسه 8روستای قرآنی برتر از 5شهرستان استان را انتخاب و به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کردند.
زارع  با بیان اینکه روستاهای کوشکه سرا از نوشهر، اسلام ده از ساری، قراخیل از قائم شهر، خرماکلا از قائم شهر، خطیرکلا از قائم شهر، چمازکتی از قائم شهر، اطرب از نکا و تلیکران از بابل به عنوان روستاهای قرآنی منتخب مازندران معرفی شدند، یادآورشد: سه روستای قرآنی ایران در آینده ای نزدیک طی مراسم رسمی با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مقامات و دستگاه‌های ذیربط معرفی می‌شود.
 
وی به نقش اثرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با همراهی موسسات فرهنگی قرآن و عترت برای گسترش فعالیت های قرآنی در روستاهای استان اشاره کرد و افزود: امید است با اجرای درست این طرح ملی فعالیت های قرآنی روستاها رسمیت بیشتری پیدا کند و فعالیت ها تعریف شده تر و منسجم تر دنبال شود.
ساری/صدیقه عباسی نیک 

 

کدخبر: 681088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟