۱۵۰ تن میانگین مصرف روزانه مرغ در لرستان

محمدمراد سپهوند در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم‌آباد افزود: پیش از این میزان گوشت مرغ مصرفی روزانه لرستان ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن بود که با توجه به تقاضای مردم به این ماده پروتئینی، رقم آن ۲۰ تا ۳۰ تن افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات موثر و برنامه‌ریزی دقیق در رابطه با تعیین و تعریف شبکه‌های توزیع مناسب و کنترل مبادی تولید تا سطح عرضه و نظارت دقیق بر کشتارگاههای استان و مرغداری های استان، اکنون میانگین تولید و کشتار مرغ به ۱۵۰ تن در روز رسیده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

سپهوند با بیان اینکه این میزان گوشت مرغ با قیمت مصوب در استان در حال توزیع است، اظهار داشت: اکنون هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار تعیین شده است.

وی همچنین به تامین و توزیع کالاهای اساسی مربوط به سهمیه ماه مبارک رمضان در استان اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی اکنون خوشبختانه هیچ مشکلی برای تامین این کالاهای اساسی در استان وجود ندارد و براساس سرانه شهرستان‌ها تخصیص داده شده است.

سپهوند با بیان اینکه تمام کالاهای اساسی موردنیاز استان جذب شده است، تصریح کرد: اکنون موجودی کالاهای اساسی استان مشخص است، میزان جذب شکر ۶۰۰ تن که ۲۰۰ تن آن توزیع شده است، ۶۰۰ تن برنج موجودی در استان است که ۳۰۰ تن آن توزیع شد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: همچنین میزان روغن خوراکی  توزیع شده استان ۳۰۰ تن بوده این در حالی است اکنون یک هزار تن روغن در حال توزیع است و مشکلی در رابطه با موجودی روغن مصرفی خانوار نداریم و ذخایر و مقادیر تخصیصی جذب شده است.

وی با بیان اینکه روغن سهمیه صنوف نیز ۶۰۰ تن جذب و ۲۵۰ تن توزیع شده است، خاطرنشان کرد: در رابطه با این چهار قلم اساسی مشکلی در سطح استان نداریم و همه اقلام با قیمت مصوب تنظیم بازار قابل عرضه در سطح خرده فروشی و عرضه است.

سپهوند درباره توزیع زولبیا و بامیه نیز گفت: با توجه به نیاز مردم و با قیمت ۳۶ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین قیمت شده است و هرجا بیشتر از این قیمت عرضه شود با آنها برخورد قانونی می شود.

خرم آباد/ امین پارسا 

کدخبر: 680573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟