به گزارش خبرنگار رکنا از سمنان؛ حمید رضا دوستمحمدی در گفتگو با خبرنگاران، اعلام این خبر گفت: واحدهای تاسیساتی، خدماتی و مراکز گردشگری در طول دوران همه گیری ویروس کرونا به شدت دچار ضرر و زیان شدند که جبران این خسارت نیاز به حمایت دولت دارد.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات جبران خسارات کرونا به واحدهای تأسیسات و خدمات در بخش‌های گردشگری استان سمنان بیان کرد: تا کنون از بین متقاضیان دریافت این تسهیلات ۱۱۳ پرونده زیرساخت گردشگری که از بابت کرونا خسارت دیده بودند در سطح استان توانستند تسهیلات دریافت کنند.

دوستمحمدی افزود: این تسهیلات به 56 مرکز تولید و عرضه صنایع دستی، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی و هفت فقره تأسیسات گردشگری پرداخت شده است.

وی هدف از پرداخت این تسهیلات را حفظ گردش مالی و اشتغال زایی واحد های گردشگری خسارت دیده از بیماری کرونا برشمرد و گفت: این تسهیلات توانست تثبیت شغل ۱۷۲ نفر را در این حوزه فراهم نماید.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به کاهش ۹۶ درصدی اقامت مسافران نوروزی در استان گفت: کاهش سفر و اقامت مسافران به خصوص در ایام نوروز و تابستان گذشته باعث ضررهای مالی شدید، کاهش درآمد و مشکلات عدیده واحدهای گردشگری استان گردید که جبران آن قطعا نیاز به حمایت و توجه بیشتر به این صنف دارد..

وی با بیان اینکه درمجموع، ضریب اشغال واحدهای اقامتی مجاز استان ۲۳ درصد بوده که این رقم نسبت به سال قبل از شیوع کرونا ۹۶ درصد افت داشت، تاکید کرد: متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری در کل کشور به دلیل شیوع کرونا شرایط نامطلوبی را پشت سر می‌گذرانند.

رستم زاده /سمنان 

کدخبر: 680451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟