افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اردبیل

به گزارش رکنا اردبیل،  شهرام حبیب‌زاده  اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته با تداوم افزایش شمار مبتلایان به کرونا، ۱۱۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی افزود: از ۱۱۰ بیمار بستری‌شده جدید، ۷۲ نفر از اردبیل، ۱۳ نفر از پارس‌آباد، ۱۱ نفر از مشگین‌شهر، ۶ نفر از گرمی، یک نفر از بیله‌سوار و ۷ نفر از خلخال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: همچنین ۸۵ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

شمار کل بیماران بستری به مرز ۶۰۰ نفر رسید

حبیب‌زاده بیان کرد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۵۹۷ نفر رسید که نسبت به دیروز افزایش ۱۶ داشته و از این تعداد ۷۹ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، خلخال و گرمی در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اظهار کرد: از عموم هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم با توجه به افزایش روزافزون شمار مبتلایان و وجود ویروس کرونای انگلیسی در استان اردبیل، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی و استفاده‌ از ماسک را تشدید کرده و در اولویت خود قرار دهند و از ساده‌انگاری کرونا خودداری کنند.مولاخواه/اردبیل

 

کدخبر: 680347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟