تشکیل پرونده قضائی برای متخلفان شهرک صنعتی شماره دو اردبیل

به گزارش رکنا در اردبیل ، شهند تصریح کرد: به هیچ وجه این تصفیه‌خانه جوابگوی نیاز واحدهای صنعتی موجود نبوده و مودل دوم آن در حال احداث است که با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل با پیشرفت ۵۰ درصد در حال اجراست.

وی با اظهار تأسف از ورود فاضلاب خام به اراضی اطراف شهرک صنعتی شماره دو اردبیل و گلایه‌های ساکنان این مناطق گفت: در این زمینه تشکیل پرونده برای متخلفان در دادگستری نمین انجام شده و مقرر است تا به تخلفات منجر به تهدید محیط زیست در این زمینه رسیدگی شود.

شهند افزود: ما به هیچ وجه در باب سلامت مردم با کسی معامله و یا مماشات نمی‌کنیم و اجازه نخواهیم داد ورود فاضلاب خام در شهرک‌های صنعتی سلامت مردم را تهدید کند.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در شش ماه فرصتی که برای راه‌اندازی مودل دوم تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل داده شده، امیدواریم مشکل فاضلاب واحدهای صنعتی این شهرک برطرف شده و با بازنگری در این طرح بتوانیم ظرفیت خوبی را در دفع پسماند صنعتی در این شهرک‌ها به وجود آوریم.

شهند اضافه کرد: با توجه به افزایش تقاضا و توسعه واحدهای صنعتی در این مناطق انتظار می‌رود شهرک‌های صنعتی پیش از راه‌اندازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید فکری به حال صنعتگران و تولیدکنندگان در این زمینه بکنند.

راه‌اندازی ایستگاه سنجش ریزگرد در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به کمبود ایستگاه سنجش هوا در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: یک ایستگاه موجود سنجش هوا پاسخگوی شهر اردبیل نیست و امیدواریم در یکی از خیابان‌های اصلی شهر اردبیل دومین ایستگاه سنجش هوا راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: با تأمین اعتبار و تهیه تجهیزات مورد نیاز قرار است به زودی ایستگاه سنجش ریزگرد و گرد و غبار در شهر اردبیل راه‌اندازی شود تا منشأ شکل‌گیری گرد و غبار به صورت خارجی و داخلی در شهر اردبیل مشخص شود.

شهند گفت: هر چند هوای اردبیل سالم و آلودگی کمتری دارد اما راه‌اندازی این ایستگاه‌ها می‌تواند در آینده به توسعه صنعتی این استان نیز کمک کند.

مولاخواه/اردبیل

 

کدخبر: 680314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟