اتصال راه آهن اردبیل به آذربایجان عوامل خروج استان اردبیل از بن بست

به گزارش رکنا اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: رابطه دانشگاه با صنعت از مهمترین ویژگی‌های بخش خصوصی و دولت است.

حسین پیرموذن با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و شرکت ریسباف ابریشم آرتا اظهار داشت: صنعت و اقتصاد در دنیا با علم عجین شده است و هر کشوری که پایه صنعت را با دانشگاه بنیان کرده‌اند، کشور بزرگ صنعتی شده است.

وی رابطه دانشگاه با صنعت را یکی از مهمترین ویژگی‌های بخش خصوصی و دولت‌های دنیا دانست و افزود: ما نیز باید تلاش کنیم رابطه مطلوبی میان بخش خصوصی و دانشگاه ایجاد کنیم‌.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل ایجاد منطقه آزاد، راه اندازی منطقه مشترک اقتصادی با کشورهای CIS و اتصال راه آهن اردبیل به کشورهای آذربایجان و روسیه مهمترین عوامل خروج استان اردبیل از بن بست عنوان کرد و گفت: با تحقق این عوامل کریدور روابط اقتصادی برای حمل و نقل کالاهای استان به کشورهای CIS فراهم خواهد شد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیزدر این مراسم ایجاد ارتباط میان مجموعه دانشگاه و اتاق بازرگانی را بسیار مهم دانست و گفت: با افزایش تعاملات می‌توانیم ضمن آشنایی با تولیدکنندگان، با فضای کسب و کار نیز آشنا شویم.

وی با بیان اینکه همکاری در تأمین نیروی انسانی و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی بین شرکت و دانشگاه در راستای این تفاهم نامه انجام خواهد شد، گفت: دانشگاه در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز واحدهای تولیدی، صنعتی مرتبط با شرکت نیز همکاری خواهد داشت.

تفاهم نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و شرکت ریسباف ابریشم آرتا به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت و گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و توسعه تحقیقات کاربردی و تقاضامحور در منطقه با استفاده از پتانسیل‌های شرکت و دانشگاه منعقد شد.

گفتنی است در ادامه روسای دانشکده‌های دانشگاه نیز به ارائه نظرات خود پرداختند و تفاهم نامه فی مابین دانشگاه محقق اردبیلی و شرکت ریسباف ابریشم آرتا به امضای رئیس دانشگاه و مدیرعامل شرکت رسید.

مولاخواه/اردبیل

 

کدخبر: 680290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟