تولید سالانه ۶ میلیون قطعه جوجه در لرستان

اسفدیار حسنی مقدم در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم‌آباد افزود: تامین جوجه یکروزه در داخل استان بعنوان یکی از اصلی ترین نهاده های تولید گوشت مرغ، مهمترین اولویت توسعه صنعت پرورش مرغ  گوشتی است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ظرفیت واحدهای مرغ مادر گوشتی استان سالانه تا ۲۷ میلیون تخم مرغ نطفه دار که قابلیت تبدیل به جوجه یکروزه گوشتی را دارد  در استان تولید می‌شود، گفت: اولویت ما توزیع و تأمین جوجه یکروزه تولید شده برای واحدهای مرغ گوشتی داخل استان است.

حسنی مقدم تصریح کرد: نیاز واحدهای مرغ گوشتی استان به جوجه یکروزه ۴٢ میلیون قطعه در سال است اما در حال حاضر فقط ۶ میلیون قطعه جوجه یکروزه در استان تولید می شود و نیاز استان لرستان بین ۳۶ تا ۳۸ میلیون قطعه جوجه یک روزه است .

وی عنوان کرد: برای خود اتکایی در تولید گوشت مرغ ایجاد و توسعه ۲۰۰ هزار قطعه ظرفیت جدید مرغ مادر گوشتی نیز از اولویت های این صنعت می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به توسعه پرورش مرغ سویه آرین در استان نیز اشاره کرد و با توجه به اعلام آمادگی شرکت مرغ دُربار جهت پرورش و راه اندازی واحد مرغ اجداد لاین آرین بر تسریع و عملیاتی شدن آن تأکید نمودند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور نمایندگان سازمان صمت و تعزیرات حکومتی برنامه ریزی لازم جهت رصد و پایش میزان تولید جوجه یکروزه در واحد مرغ مادر گوشتی استان انجام شد و مقرر شده است که تمام جوجه یکروزه تولیدی آنها بایستی در داخل استان با نرخ های مصوب توزیع می شود.

پارسا/خرم آباد

 

 

کدخبر: 679986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟