افتتاح آزاد راه خرم‌آباد - اراک تا خرداد ماه/۴۰۰ میلیارد نیاز است

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم‌آباد، سید موسی خادمی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت و روند پیشرفت آزاد راه خرم آباد - اراک با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم و حیاتی برای لرستان، پروژه آزاد راه بروجرد - اراک و خرم آباد است که جز پروژه‌های اصلی استان تعریف شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی هایی که داشتیم قرار بود که این پروژه تا پایان دولت به بهره برداری برسد تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون منابع خیلی خوبی هم برای این پروژه اختصاص پیدا کرده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در آخرین سفر «نوبخت» به استان نیز ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه به وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شد افزود: امروز بازدیدی از طرف فرمانده قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار پروژه و همچنین معاون وزیر راه از این پروژه انجام شد.

خادمی بیان داشت: در توافقی که صورت گرفته قرار شده که تا پایان خرداد این پروژه به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه چند نقطه از این پروژه وجود دارد که قرار شد برنامه زمانبندی رفع مشکل آنها سریع‌تر ارائه شود عنوان کرد: ما در استان نیز معارضات اجتماعی را حل خواهیم کرد تا هر چه زودتر این پروژه را در اختیار مردم قرار دهیم.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه این پروژه به بهبود حمل و نقل و کاهش فاصله این مسیر خیلی کمک خواهد کرد افزود: همچنین به لحاظ اقتصادی این پروژه بازدهی خیلی زیادی دارد.

خادمی با بیان اینکه بر اساس برآورد صورت گرفته، در مجموع حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه اعتبار نیاز است گفت: اما طبق توافقی که امروز صورت گرفته، باید حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در این دو ماه هزینه شود تا زمینه افتتاح آن فراهم شود.

امین پارسا/خرم آباد

 

کدخبر: 679956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟