برگزاری ویژه برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی قشم در ماه مبارک رمضان

به گزارش رکنا، مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، اظهار کرد: این برنامه ها با هدف تعمیق انس و الفت شهروندان به ویژه خانواده ها و نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآنی، تکریم ایتام، محرومان و نیازمندان در سطح جزیره برگزار می شود.

وی ادامه داد: غبارروبی مساجد با حضور تعداد محدودی از بچه های مسجدی، فضاسازی تبلیغی و آماده سازی ظاهر مساجد، جزء خوانی روزانه قرآن کریم با حفظ شرایط کرونایی، بیان تفسیر سوره های کوچک قرآن و برگزاری مراسم شبی با قرآن در هر شب از ماه مبارک رمضان با بهره‌گیری از ابزار فضای مجازی بخشی از برنامه های ویژه این ماه است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برگزاری مراسم ارتحال حضرت خدیجه (س)، جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) به صورت مجازی و همچنین برگزاری مراسم احیا در شب های قدر با رعایت شرایط کرونایی بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده در ماه رمضان می باشد.

شیخ زاده از برگزاری مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان مسجدی به عنوان یکی دیگر برنامه های این ماه نام برد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در ایام ماه مبارک رمضان کمک های مومنانه در غالب افطاری دادن با رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به شرایط کرونایی آماده و درب منازل اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: پخش کلیپ و فیلم های کوتاه مربوط به فلسطین و روز قدس، برگزاری مراسم وداع با ماه مبارک رمضان و همچنین برگزاری مراسم نماز عید فطر با رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی دیگر برنامه های پیش بینی شده به مناسبت ماه مبارک رمضان را تشکیل می دهند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های فرهنگی، هنری و اجتماعی در این ایام مبارک، تلاش گسترده خود را برای ایجاد فضایی معنوی برای شهروندان مومن و خدادوست جزیره به کار می بریم تا همه از برکات و نعمات آن بهره مند شوند.

حیدری/هرمزگان

کدخبر: 679380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟