۵ درصد ‌داوطلبان ‌انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در بهار و کبودراهنگ رد صلاحیت شدند‌

مصطفی آزادبخت ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه  با گرامیداشت روز ارتش اظهار داشت: ما سال‌ها شاهد ایثار، از جان‌گذشتگی و رشادت‌های ارتش در رسته های مختلف بودیم.

وی با بیان اینکه امام (ره) ارتش را که دارای ذات سالمی بود به صف مردم جذب کرد و اینگونه ارتش نیز در پیروزی مردم و انقلاب اسلامی نقش آفرید گفت: ارتش با هدایت امام (ره) در سختی‌ها و دفاع مقدس کنار مردم ایستاد و شهدای بسیاری تقدیم کرد که خلاصه و نماد عینی آن شهید صیاد شیرازی است فردی که باید یادش گرامی داشته شود.

 رئیس ستاد انتخابات استان درباره آخرین آمار داوطلبان ثبت نام شده در انتخابات نیز بیان کرد:  در استان سه انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا، میان دوره‌ای مجلس و ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و براساس آن  نیز برای انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ 69 نفر، برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر هزار و 148 نفر و برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا 5 هزار 445 نفر نیز ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش تایید صلاحیت داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات میان دوره ای مجلس هیئت اجرایی کار بررسی صلاحیت را به اتمام رسانده و نظر خود را به دواطلبان اعلام کرده است که بر این اساس افراد رد صلاحیت شده می‌توانند اعتراض خود را در وقت تعیین شده به هیئت نظارت ارسال کنند.

آزادبخت با اشاره به اینکه وضعیت بررسی تایید صلاحیت دواطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها نیز در حال انجام است عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی روستاها ثبت نام در تمامی روستاهای استان به حد نصاب رسید و این در حالی است که در دوره قبل ثبت نام در 52 روستا به حد نصاب نرسیده بود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که آمار قطعی نشده و هیئت نظارت بر انتخابات نیز نظر خود را درباره داوطلبان قطعی اعلام نکند نمی‌توانیم آمار قطعی افرا رد صلاحیت شده را اعلام کنیم اظهار داشت: به صورت درصدی اما برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه بهار و کبودراهنگ 5 درصد از داوطلبان رد صلاحیت شده و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر 4.6 درصد رد صلاحیت شده‌اند.

 معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو چهار اصل را مد نظر قرار داده‌ایم بیان کرد: خوشبختانه در بخش تأمین امنیت و سلامت که طبق قانون  بر عهده وزارت کشور است توانسته‌ایم اقدامات خوبی را انجام داده و در کشور نیز در این بخش رتبه دوم را به دست آوریم.

 وی با بیان اینکه مشارکت بالا و  برگزاری انتخابات رقابتی زمانی قابل اجرا  است که امنیت و سلامت باشد مطرح کرد: به طور قطع این دوره نیز همچون گذشته با تمام توان و با در نظر گرفتن اصل بی طرفی انتخابات را برگزار کرده و به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

آزادبخت با اشاره به اینکه رای مردم حق الناس است افزود: تلاش ما زمانی ارزش دارد که کاری کنیم مردم همانند همیشه احساس مسئولیت کرده و پای صندوق‌های رای بیایند.

وی درباره وضعیت کرونایی استان نیز با اعلام اینکه دو هفته سخت را پیش رو داریم گفت: آمار فوتی‌های همدان در 24 ساعت گذشته به 18 نفر  رسیده و این یعنی وضعیت کرونا در استان همدان خطرناک است.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه تنها راهی که می‌توانیم این ویروس را مدیریت کنیم همراهی مردم و رعایت پروتکل‌هاست اظهار داشت: نزدیک به 85درصد از سرایت‌ها مربوط به دورهمی و اجتماعات بوده است بنابراین از مردم تقاضا داریم با پرهیز از دورهمی، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان 14 ماه است با ایثار، گذشت و جانفشانی در حال خدمت رسانی به  مردم است افزود: در حال حاضر برای ارائه خدمات بیشتر از بیمارستان ارتش کمک گرفته‌ایم تا از ظرفیت این بیمارستان در استان نیز استفاده کنیم.

آزادبخت با اعلام اینکه در حوزه درمان هیچ کمبودی نداریم و کادر درمان با روحیه و با انگیزه پای کار هستند ادامه داد: در شرایط موجود فعلا نیازی به برپایی بیمارستان صحرایی در استان نداریم. عارفه سلیمانی/همدان

 

کدخبر: 678980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟