افزایش ۵ برابری مرگ و میر بر اثر کرونا در لرستان

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم‌آباد، سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست حسن روحانی، رییس جمهور و با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: گزارشات نشان از این دارد که کشور همچنان در روند صعودی ابتلا به کرونا قرار گرفته و در لرستان نیز وضعیت به همین شکل بوده و متاسفانه آمار ابتلا، بستری و فوت بر اثر بیماری به شدت در حال افزایش است.

خادمی اظهار داشت: بر اساس گزارشات، از ابتدای شیوع کرونا تا پایان اسفند سال گذشته حدود ۷۰ هزار نفر در لرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که با یک روند رو به رشد سریع تعداد بیست هزار نفر مبتلا فقط در فروردین امسال به این آمار افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بستری ها و فوت به شدت در حال افزایش است، تصریح کرد: تعداد مرگ های بر اثر کرونا در استان نسبت به اسفند گذشته ۵ برابر شده و در تعداد بستری ها نیز به همین نسبت رشد داشته‌ایم که متاسفانه این روند در حال افزایش است.

استاندار لرستان عنوان کرد: در این شرایط تنها راه مهار بیماری و کنترل آن رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از هر گونه مسافرت، تردد ها، تجمعات و دور همی های غیر ضروری است .

خادمی در ادامه از موضوع واردات واکسن بیشتر به کشور خبر داد و گفت: در جلسه امروز واکسینه کردن تعداد بیشتری از مردم در بهار و تابستان امسال با استفاده از واکسن های وارداتی و واکسن های تولید داخل مورد بحث قرار گرفت. 

وی همچنین یادآور شد: تاکنون حدود ۸۵۰۰ واکسن به لرستان وارد و تزریق آنها انجام شده که با ورود محموله جدید واکسن به استان تزریق آنها نیز صورت می گیرد .

استاندار لرستان در پایان بیان داشت: در شرایط کنونی تمام شهرستان های استان به لحاظ رنگ بندی کرونا در وضع قرمز قرار دارند و وضعیت در دو شهرستان بروجرد و ازنا بسیار خطرناک است که توجه بیش از پیش مردم به دستورالعمل های بهداشتی در این رابطه ضرورت دارد.

لرستان_خرم‌آباد، امین پارسا 

کدخبر: 678433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟