اشتغال‌زایی 1700 نفری با بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار رکنا جلیل جباری با بیان اینکه در سال گذشته با بهره برداری از طرح‌های سرمایه گذاری، گردشگری و صنایع دستی زمینه اشتغال یک هزار و ۷۶۷ نفر در استان فراهم شده است، گفت: از این تعداد بیشترین اشتغال ایجاد شده مربوط به صدور مجوزهای پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی بوده که موجب اشتغال برای ۵۴۹ نفر شده است.

وی افزود: اشتغال ایجاد شده در حوزه طرح‌های عمرانی در حال ساخت در حوزه گردشگری در سال ۹۹ نیز برابر با ۳۱۲نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین از محل طرح‌های در حال اجرا توسط بخش خصوصی نیز برای ۱۱۲ نفر و از محل اجرای طرح‌های عمرانی و مرمتی پایگاه‌های ملی و جهانی هم برای ۳۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال گذشته متمرکز بر انجام مستندسازی، کاوش، تعیین حریم، لایه‌نگاری و مطالعات آثار تاریخی بوده گفت: از این طریق برای ۴۶۶ نفر فعال در این حوزه اشتغال ایجاد شده است.

جباری اشتغال ایجاد شده در بخش اقامتی و پذیرایی را ۳۰ نفر، بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی را ۶ نفر، اشتغال ایجاد شده در بخش دفاتر خدمات مسافرتی را ۳۴ نفر و اشتغال ایجاد شده از محل صدور مجوزهای پروانه تولید کارگاهی صنایع‌دستی را هم ۳۵ نفر برشمرد.

وی افزود: مابقی شغل‌های ایجاد شده نیز مربوط به بخش‌های دیگری از جمله صدور مجوزهای کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی، استفاده از نیروهای طرحی در پروژه‌های عمرانی است.

آذربایجان‌غربی / نسرین کریم معجنی 

کدخبر: 678372 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟