انتقاد از وضعیت واحدهای تعطیل و در تملک بانک‌ها

به گزارش خبرنگار رکنا در خرم آباد، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در پیام این هفته جمعه خرم آباد در سخنانی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه مخصوصی است، اظهار داشت: ماه رمضان به واسطه روزه داری، حضور در مهمانی، نزول قرآن مجید بر پیامبر (ص)، شب‌های قدر و… ماه مخصوصی است.

نقش مؤثر ارتش در دفاع از انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه ماه رمضان به واسطه فضیلت‌های گوناگون، ماه مخصوصی است، عنوان کرد: خداوند بندگانش را دوست دارد و به این وسیله می‌خواهد که زمینه تقرب آنها را فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه پیوستگی زندگی ما با امام عصر (عج)، بیان داشت: امام علی (ع) درباره عصر ظهور می‌فرماید که با ظهور امام دوازدهم به شما روش عدالت نشان داده می‌شود، بخشی از کتاب و سنت که به آن عمل نشده زنده می‌شود، انتظار برای طلوع و ظهور حضرت نیاز یک انسان مؤمن، بصیر و آگاه است، انتظار همان قانع نشدن به وضعیت موجود و تلاش و کوشش برای رسیدن به وضعیت مطلوب است، مسلم است رسیدن به وضعیت مطلوب در دست قدرتمند و توانای ولی خدا امام زمان (عج)، یاران ایشان و منتظران ظهور ایشان است.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی، گفت: با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان برومند و خانواده‌های مسلمان تشکیل می‌داند همراه با امت اسلامی و با پیروی از امام راحل به انقلاب اسلامی پیوست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم، خستگی ناپذیر و با فداکاری و تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده از میهن اسلامی دفاع کرد.

وی عنوان کرد: امام راحل به مناسبت این فداکاری که در ۲۸ فروردین ماه ۵۸ بود، روز ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی نامیدند، ملت ایران و تاریخ ایران اسلامی هیچ گاه فداکاری ارتش جمهوری اسلامی و ارتشیان استان لرستان و لشکر ۸۴ پیاده لرستان را در دفاع از انقلاب اسلامی و نبرد بی امان با ضد انقلاب فراموش نخواهد کرد.

نقش سپاه پاسداران در خنثی سازی توطئه‌های نظام سلطه

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز دوم اردیبهشت و روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸، گفت: امام راحل در این تاریخ سپاه پاسداران را طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی تأسیس و اعلام کردند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که عمری به درازای انقلاب اسلامی دارد نقش بزرگی در حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی ایفا کرده است، افزود: صیانت از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی، خنثی سازی توطئه‌های نظام سلطه، تأمین نیازهای دفاعی و بالا بردن قدرت بازدارندگی، نقش آفرینی تحسین برانگیز در آزمون بزرگ خدمت رسانی و محرومیت زدایی، موفقیت در آزمون بزرگ خدمت رسانی در مبارزه با بیماری کرونا و کمک‌های مومنانه به مردم از جمله افتخارات سپاه پاسداران است.

وی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان دو بازوی توانمند برای حفظ ایران اسلامی و دفاع از سرزمین ایران اسلامی در خشکی، دریا و هوا افتخار آفرینی کرده‌اند، ادامه داد: با صلابت و قدرت در آب‌های بین المللی حضور پیدا می‌کنند و فضای جمهوری اسلامی را از خطرات احتمالی دشمن حفظ می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تصریح کرد: با تمام توان هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم ارتش جمهوری اسلامی در سازندگی، محرومیت زدایی، مبارزه با ویروس کرونا و… در کنار گروههای جهادی، جوانان انقلابی، خیران و… همچنان به مجاهدت خود ادامه می‌دهند.

تحقق مردم سالاری دینی با برگزاری انتخابات

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در طول قرن‌های گذشته کشور ما دچار پادشاهان زورگو و مستبد بود، از اواسط دوره قاجار تا زمان پهلوی و اتمام حکومت پهلوی دوم کشور ما تحت سلطه استبداد و بیگانگان بود، گفت: بعد از آن کشور ما به لحاظ برنامه‌های علمی، اقتصادی، نظامی و… تحت سلطه آمریکا قرار گرفت، اما ورود ما به قرن ۱۵، همراه با انتخابات ۲۸ خرداد است، انتخابات به معنای مردم سالاری است و نقطه مقابل استبداد و سلطه بیگانگان است.

وی با بیان اینکه با برگزاری انتخابات، مردم در تعیین سرنوشت کشور خود اصل هستند، گفت: انتخابات به معنای این بوده که مردم در مقابل استبداد و نظام سلطه ایستاده‌اند و ما باید این را قدر بدانیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ما باید به واسطه انتخابات به گونه‌ای آینده کشور خود را رقم بزنیم که به لحاظ علمی، فرهنگی و اقتصادی قوی شویم و بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز کشور را تعیین کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: اگر دولت و ملتی از خودش ضعف نشان داد و زیرساخت‌های مورد نیاز خود را تأمین نکرد، از جهت علمی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی به نقطه مطلوب نائل نمی‌شود مورد تعرض بی رحمانه ترین مستبدان و نظام سلطه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال نامگذاری را اعلام می‌کنند حاکی از این است که جهت کشور ما به سمت تحقق رشد و پیشرفت علمی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی باید باشد.

انتقاد از وضعیت واحدهای تعطیل و در تملک بانک‌ها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه رسیدن به چنین رشدی با نصب بنر و تبلیغات نیست بلکه با اقدام و عمل است، گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها باید واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان از این وضعیت خارج شوند.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: اینکه یک مقام مسئول در لرستان چنین آمار می‌دهد که از یک هزار و ۱۸۰ واحد تولیدی در استان ۳۰ درصد تعطیل هستند، یعنی ما قریب به ۳۵۰ واحد تولیدی تعطیل شده داریم، ۷۰ درصد باقی مانده که حدود ۸۰۰ واحد هستند نیز نصف آنها با زیر ۵۰ درصد فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه واحدهایی در تملک بانک‌ها قرار دارند، بیان داشت: لازم است استانداری، دادگستری، سازمان صمت با همکاری بانک‌ها این واحدهای در تملک را تعیین تکلیف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این واحدها به زودی تعیین تکلیف شوند و یا خود بانک‌ها این واحدها را فعال کنند و یا به کسانی که اهلیت دارند واگذار شوند، عنوان کرد: نباید منتظر بمانیم که رئیس قوه‌ای بیاید و واحدهای تعطیل شده و یا زیر ۵۰ درصد ظرفیت فعال را تعیین تکلیف کند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه اینها باید در داخل استان تعیین تکلیف شوند، افزود: صنایعی در اختیار فرد و یا گروهی هستند و وام را به صورت ارزی و تومانی گرفته‌اند و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند، این به معنای صدها میلیارد تومان ضرر، زیان، خسارت مادی به مردم استان، بیکاری، تورم و آسیب اجتماعی است.

وی، بیان داشت: دستگاه‌های مربوطه در لرستان باید واحدهای تعطیل، نیمه تعطیل و تحت تملک بانک‌ها و ارز لازم را گرفته‌اند و تعطیل هستند را در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» طی یک برنامه زمان بندی مشخص، تعیین تکلیف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تاکید کرد: در غیر این صورت معلوم می‌شود که دستگاه‌های مربوط به وظایف خود عمل نکرده و باید پاسخگوی افکار عمومی و کارهای نکرده خود باشند.

حجت الاسلام شاهرخی بر ضرورت رفع موانع بر سر راه حوزه کشاورزی، آب، پروژه‌های سیلاب و… در استان تاکید کرد.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا 

کدخبر: 678129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟