سومین پایگاه اورژانس هوایی لرستان به‌زودی در بروجرد افتتاح می‌شود

عباس گودرزی در گفتگو با خبرنگار رکنا در بروجرد اظهار داشت: خرسندیم که در معیت مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری کشور و همچنین مدیریت اورژانس هوایی کشور مراحل تست اولیه پد هوایی هلی‌کوپتری اورژانس بیمارستان آیت الله بروجردی با موفقیت انجام شد.

وی افزود: کلیه مقدمات کار برای این پروژه فراهم شده است همچنین لوازمات مورد نظر نیز تهیه و تقریبا روی ریل انجام کار قرار گرفته‌ایم، شاید نواقصی هرچند کوچک داشته باشیم که در حال تکمیل و رفع نقص و  بازسازی هستیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس عنوان کرد: با توجه به اهمیت اورژانس هوایی به جهت تسریع در اعزام بیمارانی که زمان و ثانیه در حفظ سلامت و حتی زنده ماندن آنها نقش بسزایی دارد و در امور پزشکی دیگر مانند اهداء عضو و همچنین با توجه به اهمیت موقعیت جغرافیایی شهرستان بروجرد و بروز بلایای طبیعی، در راه مانده‌ها و دیگر مشکلات شهرستان ایجاد و راه‌اندازی  این پروژه ضروری است.

وی بیان کرد: اگر در این مسیر و برای راه‌اندازی این پروژه حمایت‌های مسئولان کشوری را نداشتیم به این مهم دست پیدا نمی‌کردیم. وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان اورژانس هوایی کشور برای راه‌اندازی اورژانس هوایی شهرستان زحمت بسیاری کشیدند که جا دارد از آنها تشکر و قدردانی کنم.

گودرزی خاطر نشان کرد: این هلی‌کوپتر اورژانس به زودی و به صورت شبانه روزی در بیمارستان آیت الله بروجردی مستقر می‌شود و شاهد بهره‌برداری از این ظرفیت ارزشمند خواهیم بود.

این پروژه شاخص قابل توجهی برای شهرستان بروجرد است

وی تاکید کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استقرار دائمی این  پایگاه اورژانس هوایی، کل مردم منطقه، روستائیان عزیز و شهرهای همجوار نیز از خدمات این بالگرد به شعاع ۱۵۰ کیلومتر از مرکزیت بروجرد بهره می‌گیرند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس تصریح کرد: مردمی که در مناطق صعب العبور و در مناطق دور دست و برف گیر زندگی می‌کنند و مسیرهای آنها در فصل سرما  مسدود می‌شود تحت پوشش این خدمات قرار می‌گیرند. خدمات پایگاه هوایی بسیار ارزشمند است. این پایگاه اورژانس هوایی سومین پایگاه در استان لرستان است که به زودی و با تکمیل زیر ساخت‌های موجود به بهره‌برداری می‌رسد.

لرستان_بروجرد، محمد رحمتی 

کدخبر: 677897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟