پلمب ۸۰۸ واحد متخلف در لرستان

بهزاد منصوری در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد افزود: بیشترین موارد پلمب با ۲۳۳ مورد مربوط به شهرستان سلسله و کمترین با ۱۱ واحد در شهرستان رومشکان بوده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان بروجرد نیز ۲۰۰ مورد و خرم‌آباد ۳۲ مورد پلمب واحدهای صنفی متخلف صورت گرفته است.

رئیس سازمان صمت لرستان خاطرنشان کرد: در این مدت نیز ۱۸ هزار و ۸۲۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح استان انجام شد تا از این طریق ضمن جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس، تعطیلی بازار به کاهش آمار مبتلایان کرونا کمک کند.

منصوری اضافه کرد: برخی از اصناف به دلایل مختلف از تعطیلی ممانعت کردند به همین دلیل به ۵۳۹۸ واحد تذکر و اخطار داده شد.

وی بیان کرد: همزمان با اجرای طرح تعطیلی بازار استان به مدت دو هفته، ۲۵۷ پرونده تخلف واحدهای صنفی نیز تشکیل شد و صاحبان این واحدها به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

رئیس سازمان صمت لرستان اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، بازرسان سازمان صمت، اماکن ناجا، اتاق اصناف، بسیج، بهداشت و تعزیرات حکومتی همکاری جدی دارند و به همین منظور هفت گروه نظارتی فعال هستند.

منصوری عنوان کرد: هم‌اکنون تمام شهرهای لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا هستند و بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا گروه‌های شغلی به چهار گروه تقسیم شده است و طبق این مصوبه تنها گروه‌های شغلی یک در شرایط قرمز حق فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: گروه‌های شغلی یک شامل بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش‌نشانی، سوپرمارکت، نانوایی‌ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم‌خانگی و پمپ‌بنزین هستند که به هیچ‌وجه نباید تعطیل شوند.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: گروه‌های شغلی ۲ نیز شامل پاساژ، مراکز خرید و مال‌ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی‌ها، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها و مراکز تهیه و طبخ غذا تنها در صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

منصوری خاطرنشان کرد: همچنین آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب‌بازی‌فروشی‌ها، فروش لوازم‌خانگی، عمده‌فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادو فروشی‌ها، پارچه‌فروشی‌ها، عکاسی‌ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده‌سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت‌افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم‌آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی ۲ هستند.

وی اضافه کرد: گروه‌های شغلی سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، زبان‌سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ‌ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه‌ها، مساجد و مصلاها هستند.

منصوری بیان کرد: گروه‌ چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌ اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه‌روزی، کافه و قهوه‌خانه‌ها است.

کدخبر: 677818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟