ضرورت حمایت و تقویت وضعیت ایثارگران در لرستان

به گزارش خبرنگار رکنا، خرم آباد، محمود زرین جویی در جلسه اشتغالزایی برای ایثارگران با تسهیلات بانک های عامل، بانک دی، بانک توسعه و تعاون و بانک کشاورزی برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان این فرصت را فراهم می آورد که بیشتر به فکر عاقبت به خیری باشیم و فرصتی ایجاد شود تا خدمتی به خلق خدا کرده و آنان را از خودمان راضی نگه داریم.

وی با اشاره به شعار «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» افزود: ما در این مسیر می توانیم گام های مناسبی را برای ارائه خدمات مطلوب برداریم و موانع را از سر راه کنار زده و با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در استان شرایط را برای پشتیبانی از تولید و بهبود وضعیت اقتصاد فراهم آوریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با اشاره به ضرورت های ایجاد اشتغال پایدار و بحث اشتغال زایی در استان اظهار داشت: بیکاری مهمترین چالش موجود در کشور است و این موضوع در استان ما نیز به عنوان یک موضوع مهم مطرح است و این در حالی است که ظرفیت خدادادی بیشماری در لرستان وجود دارد و می طلبد تا با برنامه ریزی مناسب زمینه را برای ورود سرمایه گذار فراهم کرد، که یکی از اقدامات مناسب در این زمینه اعطای تسهیلات اشتغال زایی است که یقینا با این رویکرد می توان زمینه ایجاد اشتغال پایدار را در استان فراهم کرد.

 زرین جویی تصریح کرد: نگاه دولت به این قضیه بسیار مهم و ویژه است، بخصوص دربحث فرهنگ اشتغال زایی که ما باید فرهنگی را تقویت کنیم که بتواند اشتغال را به سمت تولید بکشاند.

وی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا است و در حقیقت زمینه ساز صیانت از ایثار گران به حساب می آید و  ما می بایست به معقوله اشتغالزایی ایثار گران با نگاهی مبتنی بر معیارهای فرهنگی توجه کنیم و به بهترین شکل ممکن در این زمینه به آنان خدمات ارائه کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تاکید بر ضرورت حفظ شان جامعه ایثارگری، خاطر نشان کرد: می بایست اعتبارات لازم با زمان بازپرداخت مناسب برای جامعه ایثارگری در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول گفت: شاید در شرایط حاضر به صورت فیزیکی و رو در رو با دشمن در تقابل و جنگ نباشیم اما این یک حقیقت است که جنگ تمام نشده و ابعاد و شیوه آن تنها تغییر کرده است و هم اکنون تحریم های ظالمانه به کشور ما تحمیل شده است و همین موضوع مانع پیشرفت مناسب کشور شده است و لذا ضروری است تا این موانع یکی پس از دیگری از بین بروند.

زرین جویی در ادامه افزود: برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری تسهیلات لازم در نظر گرفته شود و با برنامه ریزی خروجی مناسبی را از این سرمایه گذاری داشته باشیم.

در ادامه این نشست مدیر شعب بانک ملی منطقه۲ کشور با اشاره به اینکه لرستان از نظر اقتصادی شرایط در شایط مطلوبی قرار گرفته است، گفت: باید از زمان استفاده کرده و مدت زمان خدمت رسانی را کوتاه کرد و هنر ما باید در این باشد که اثر بخشی را افزایش داده و موانع تولید را رفع کنیم.

بیژن مقدم بیرانوند افزود: ما برای انجام درست امور نیاز به این داریم که به خود باور داشته باشیم، نباید فراموش کرد که ایثارگران صاحبان اصلی انقلاب هستند و لذا موانع پیش روی این جامعه را می بایست هرچه زودتر مرتفع کرد.

همچنین در ادامه این جلسه، مدیر بانک توسعه تعاون استان لرستان با اشاره به ضرورت های ترویج فرهنگ شهادت و حراست از جامعه ایثارگری گفت: مهمترین وظیفه بانک توسعه و تعاون توسعه اشتغال و حمایت از کارافرینان است. باید توجه داشت که هرچه خدمات ما به جامعه مناسب تر باشد آرامش و آسایش در جامعه بیشتر خواهد بود.

فریدون خالویی افزود: باید موانع را از سره برداریم و طرح ها را پشتیبانی کنیم تا موفقیت حاصل شود.

مدیر بانک توسعه تعاون استان لرستان در ادامه گفت: کاستی های فراوانی در استان وجود دارد که برای رفع آنها باید جسارت  و جرات  زیادی  داشت. ما خوشحال میشویم  که برای جامعه ایثارگران قدمی برداریم و اعلام آمادگی میکنیم که خدماتی در خور و شایسته جامعه  ایثارگران انجام دهیم و این تفاهم نامه را به نحو احسنت اجرایی کنیم.

در ادامه این نشست، معاون اعتبارات بانک کشاورزی استان لرستان نیز  به جایگاه رفیع جامعه ایثارگران اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد که هر چه سریع تر به نتیجه برسیم و با هماهنگی سایر دستگاه ها بتوانیم  تسهیلات مورد نیاز  را در اختیار جامعه ایثارگران قرار دهیم.

یاراحمدی تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این طرح ها خواهیم کرد و تسهیلات مورد نیاز را در اختیار جامعه ایثارگران خواهیم گذاشت.

رئیس بانک دی شعبه استان لرستان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه توجه به ایثارگران عدول از قانون نیست بلکه انعطاف در قانون است گفت: با توجه به مرارت هایی که این قشر کشیده اند و هنوز آثار جراحات و شهادت ها در خانواده هایشان دیده می شود و کارهایی که در این راستا انجام میگیرد معامله با خداوند متعال است.

رئیس بانک دی شعبه استان لرستان گفت: باید فرایند این طرح ها مشخص شود که با تمام سرعت وتمام قوا و با استفاده از تمام نیرو و انرژی خود در خدمت جامعه ایثارگران هستیم و باید فرایند ها و تفکیک وظایف مشخص شود که با گریزی از صحبت های اقای زرین جویی برای اشتغال زایی پایدار باید در جایی تزریق شود که باعث تحرک شود واگر کند حرکت میکند در حرکت آن تصریح ببخشیم.

حامد صادقی افزود: مالکیت بانک دی در اختیار بنیاد است و رفتار ستودنی ایثارگران در ارتباط با کارکنان بانک مثال زدنی است و موجب رشد مادی و معنوی بانک دی است و آثار دعای خیر خانواده شهدا در زندگی ما و همکاران بانک دی بخوبی مشهود است.

لرستان / خرم آباد، امین پارسا 

کدخبر: 677737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟