در سال 99 چراغ 70 کارخانه خاموش همدان روشن شد

به گزارش خبرنگار رکنا به نقل از  روابط عمومی استانداری همدان سید سعید شاهرخی  اظهار داشت: بی‌تردید بازگشت معادن راکد در افزایش اشتغال و تولید این منطقه بسیار اثرگذار است و روند بازآفرینی و تقویت معادن غیرفعال با جدیت ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری درباره توسعه و بهره‌برداری معادن تاکید فراوان دارد و این موضوع همچنان در اولویت برنامه های استان قرار دارد.

استاندار همدان با اشاره به اشتغال 2 هزار و 400 نفر در بخش معدن استان همدان افزود: طبق آمارهای موجود پارسال 102 نفر در واحدهای جدید معدنی این استان مشغول به کار شدند.

او همچنین به جذب بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه برای احداث واحدهای صنعتی معدنی توسط بخش خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری در سال گذشته محقق شد که بخشی از آن به ثمر نشست و مابقی طرحها در حال احداث است.

شاهرخی تصریح کرد: در حوزه فرآوری سنگهای معدنی پروژه های مهمی در حال اجراست که در ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی استان همدان بسیار اثرگذار است.

استاندار همدان گفت: از 280 معدن استان سنگهای متنوعی استخراج می شود که در گذشته این مواد به صورت خام عرضه می‌شد که زیبنده این منطقه نبود.عارفه سلیمانی فرد / همدان

کدخبر: 677585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟