شناسایی ۷۷ هزار هکتار ذخیره گاه جنگلی در لرستان

شیرزاد نجفی در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد افزود: عملیات مراقبت، نگهداری و آبیاری از مجموعه پارک بام خرم آباد به مساحت ۷۰۰ هکتار و ۱۱ فقره پارک جنگلی استان به مساحت پنج هزار و ۷۰۰ هکتار انجام شده است.

وی تولید نهال جنگلی در محدوده هفت نهالستان در سطح ۸۴۰ هزار اصله و احداث نهالستان های جنگلی جدید در شهرستان های ازنا، الیگودرز و دورود را مثبت ارزیابی کرد و افزود: غنی سازی و توسعه جنگل با بذر و نهال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز صورت پذیرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به عملیات مرتع بیان کرد: ۲۹ هزار هکتار حفاظت قرق مراتع، ۶۵ هکتار نگهداری ایستگاه تولید بذر، ۱۰۰ هزار هکتار ساماندهی و کنترل چرای دام، ۲۲ هزار هکتارممیزی و تنسیق مراتع، ۷۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی،  هزار و ۹۵ هکتار بذرکاری و کپه کاری با گونه های دارویی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین۵۶۵ هکتار بذرکاری و کپه کاری با گیاهان مرتعی، ۱۷۰ هکتار ذخیره نزولات آسمانی توام با بذرکاری،  هزار و ۸۳۰  هکتار حفاظت و قرق مراتع، ۵۶ هزار و ۶۳۰ هکتار ممیزی مراتع، ۳۳ هزار هکتار تهیه طرح تلفیقی در دست اقدام احاله مدیریت به تعداد هفت طرح مرتعداری با درآمد وصولی ۲۳ میلیارد و دویست و شش میلیون و هفتصد هزار ریال انجام شده است.

لرستان_خرم آباد،امین پارسا 

کدخبر: 677432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟