به گزارش رکنا ، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه نیمی از سد اکباتان خالی است گفت: مصرف آب در همدان یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است.

حمیدرضا نیکداد  با تاکید بر اینکه بارش‌های چند سال آبی جاری خیلی ضعیف بود اظهار کرد: امیدواریم طی روزهای آتی فصل بهار شاهد بارش‌های گسترده‌ای باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲ درصد سد اکباتان پر است گفت: در مدت مشابه سال گذشته سد سرریز کرد اما اکنون نیمی از آن هم خالی است که امیدواریم به مرور وضعیت بهتر شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب همدان تصریح کرد: سد اکباتان بخشی از آب شرب شهر همدان را تامین می‌کند که اکنون ورودی سد تقریبا متوسط ۲ هزار لیتر در ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه تامین آب در حال حاضر از سد، چاه‌ها، تصفیه‌خانه عباس‌آباد و بند خاکو است گفت: با توجه به کاهش بارندگی و خشکی زمین بند خاکو و عباس‌آباد نیز به زودی فقط برای کشاورزی مصرف خواهد شد.

نیکداد با تاکید بر اینکه متاسفانه مصرف آب رو به افزایش است خاطرنشان کرد: مصرف در هر شبانه روز یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است در حالی که هنوز هوا هم گرم نشده است.

وی با بیان اینکه قطعی آب نداریم تصریح کرد:  فعلا قطعی نداشتیم اما از اوایل این هفته کنترل‌گرها بر روی تنظمیات تابستانه قرار گرفته تا بتوانیم فشار آب را کنترل کنیم

 

کدخبر: 677242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟