صدور 356 هزار تن کالای ایران از پایانه مرزی بیله‌سوار

کلیم‌الله وثوقی در آیین تکریم و معارفه مدیران جدید و سابق پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه این پایانه مرزی یکی از مهم‌ترین پایانه‌های مرزی کشور و پیشانی نظام است بر ارائه خدمات هر چه شایسته به مردم و اتباع خارجی در پایانه مرزی بیله سوار تاکید کرد.

وی گفت: پایانه مرزی بیله‌سوار با توجه به شرایط ژئوپولوتیکی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه و صادرات تولیدت داخلی به جمهوری آذربایجان، گرجستان ،روسیه و حوزه قفقاز ایفا می‌کند.

عضو شورای اداری استان اردبیل از صادرات بیش از 356 هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار درسال گذشته خبر داد و افزود: از این میزان بیش از 32 هزار تن کالا توسط  14 هزار و 248 دستگاه کامیون ایرانی و بیش از 30 هزارتن کالا توسط یک هزار و 564 دستگاه کامیون گرجی، آذری و روسی از مرز خارج شده است.

وی محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه ، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی در سال 99 عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 196 هزارتن کالا توسط 8 هزار و 626 دستگاه از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش 29 درصدی داشته است.

دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

وثوقی با بیان اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار 100 درصد کاهش یافته افزود: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط در حال انجام است./مولاخواه

 

کدخبر: 677031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟