افتتاح چهل و دومین پروژه بنیاد برکت در استان گیلان

به گزارش خبرنگار رکنا رشت ، همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر، پروژه مقاوم سازی دبستان برکت حجاب شهرستان صومعه سرا، چهل و دومین پروژه بنیاد برکت در استان گیلان با حضور مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، سید کاظم دلخوش نماینده مردم شریف شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، سید جلال سید محمدی فرماندار شهرستان صومعه سرا،  حجت الاسلام  و المسلمین راشدی نوری امام جمعه شهرستان و برخی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در آئین افتتاح این مدرسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر، تصریح نمود: دهه فجر طلیعه این انقلاب بزرگ و شکوهمند اسلامی، یادآور حماسه آفرینی و جانفشانی های ملت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی است. وی با بیان اینکه هر دانش آموز ایرانی حق دارد در مدرسه ای ایمن به تحصیل بپردازد، افزود: ما برای رسیدن به این امر مهم برنامه ریزی کرده و  شبانه روز فعالیت میکنیم. مهندس دقیق خدمت بی منت به مردم را وظیفه همه ی مسئولین دانست.

وی عنوان نمود: اداره کل نوسازی مدارس استان افتخاردارد از ابتدای سال1392تا به امروز442 فضای آموزشی با 1952کلاس درس را با زیربنای بالغ بر211هزارمتر مربع به فضاهای ایمن آموزش و پرورش استان اضافه نماید. وی با تاکید براینکه نگاه دولت در چند سال اخیر به توسعه فضاهای آموزشی ایمن نگاه بسیارمثبتی بوده است، افزود: با تمام مشکلات موجود در کشور، اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش چشمگیر نیز داشته است و این نشانی از توجه دولت به این بخش مهم جامعه است.

مدیر کل نوسازی مدارس گیلان در ادامه  با بیان اینکه وجود بخاریهای نفتی در مدارس یکی از نگرانی های اساسی مسئولین و مطالبه جدی مردم بوده است، افزود: امروز با افتخار عرض می کنم با تلاش های صورت گرفته و با حمایت های انجام شده توانستیم تمامی بخاریهای نفتی را از مدارس استان جمع آوری کنیم. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات خداپسندانه خیرین به ویژه بنیاد معظم برکت ابراز داشت: بنیاد محترم برکت تا کنون در احداث ۴۸ پروژه با زیربنای بالغ بر35 هزار متر مربع با 291 کلاس همراه ما بوده و امروز در این ایام مبارک شاهد افتتاح چهل و دومین پروژه توسط این بنیاد معظم هستیم.گفتنی است دبستان برکت حجاب در زمینی به مساحت1692 متر مربع و با زیربنای بالغ بر1245 مترمربع با 14 کلاس درس در 2 طبقه با هزینه کرد 30 میلیارد ریال تکمیل و تحویل دانش آموزان خوب این منطقه گردید.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 660045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟