طرح کاداسترتا پایان شهریور ۱۴۰۰ به ۱۰۰ درصد می رسد.

به گزارش خبرنگار رکنا در رشت، میرحامد اختری در حاشیه حضور در فرمانداری لنگرود درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای طرح کاداستراعلام کرد: هم اکنون به تثبیت ۴۰ درصد از اراضی ملی رسیده ایم و تا پایان شهریور ۱۴۰۰ به ۱۰۰ درصد می رسیم.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح سازمان ثبت اسناد و منابع طبیعی اعتبارات جداگانه دارند، گفت: ۳ میلیارد تومان اعتبار منابع طبیعی بوده که به اندازه همین مقدار نیز استاندار گیلان وعده داده که تخصیص یابد.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با تاکید بر برخورد با ویلاسازی در منابع طبیعی از رفع تصرف ۲ هزار و ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۳ هزار پرونده رفع تصرف در محاکم قضایی استان گیلان تشکیل شده است.

همچنین رحیم حیدری در نشست با مدیرکل منابع طبیعی گیلان بر لزوم رفع مشکل گازرسانی به روستاهای واقع در اراضی ملی بخش اطاقور، تاکید کرد و خواستار پیگیری مشکلات چاف و چمخاله شد.فرماندار لنگرود با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه برق رسانی به ساختمانهای قدیمی واقع در اراضی ملی خواستار واگذاری نهال به شهرداران جهت کاشت در سطح شهرها شد.

درجاسازی بناهای آسیب دیده ناشی از رانش زمین با مصالح قدیمی، جذب اعتبارات و اجرای طرح آبخیزداری در لنگرود و تجهیز واحدهای جنگلداری در سطح شهرستان لنگرود از دیگر موارد مطرح شده بود.

رشت / مرجان گودرزی.

کدخبر: 648149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟