به گزارش خبرنگار رکنا قزوین،‍   شهرام احمدپور  با اشاره به گذشت هشت روز از اجرای طرح محدودیت‌ها همزمان با سراسر کشور در شهرستان آبیک اظهار کرد:

 تا شب گذشته 74 خودرو به دلیل عدم رعایت منع تردد در شهرهای نارنجی و قرمز که شهرستان آبیک در وضعیت قرمز دارد، جریمه شده اند که 61 خودرو جریمه یک میلیون تومانی و 13 خودرو جریمه 500 هزار تومانی شدند؛ 234 خودروی شخصی هم به دلیل عدم رعایت منع مقررات تردد از ساعت 21 تا چهار صبح در شهرستان آبیک مشمول جریمه 200 هزار تومانی شدند که در مجموع 308 خودروی متخلف، یک میلیارد و 143 میلیون ریال جریمه شده اند.

وی افزود: در خصوص میزان رعایت مقررات منع ورود ساکنین شهرهای قرمز و نارنجی به دیگر شهرها که 95 درصد اجرا شده، به 815 خودرو که سرنشینان آنان ساکن شهرستان آبیک نبودند اخطار و تذکر لازم داده شد و بازگردانده شدند اما جریمه نشدند.

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به ایست و بازرسی‌های در حال اجرا در این شهرستان خاطر نشان کرد: ورودی‌های شهرستان آبیک از شرق شامل ورودی اتوبان و جاده گازرسنگ مسدود است و با همکاری نیروی انتظامی و راهور 24 ساعته نسبت به ورود خودروهای غیربومی به شهرستان اقدام لازم صورت می‌گیرد.

 احمدپور اذعان کرد: میزان رعایت آموزشگاههای خصوصی 100 درصد اجرا شده اما دو مورد به دلیل تخلف، پلمب شده‌ است.

وی افزود:  طی هفت روز اخیر میزان رعایت مدارس و عدم حضور دانش آموزان 100 درصد اجرا شده و میزان رعایت حوزه های علمیه و عدم حضور در مسجد و نمازجمعه 100 درصد اجرا شده است.

این مسئول ادامه داد: میزان اجرای محدودیت‌های ابلاغی در حوزه های تجازی، بازرگانی و خدماتی در شهرستان آبیک طی هفت روز گذشته، 98 درصد اجرا شده که 6 مورد پلمب به دلیل باز بودن صورت گرفته است.

کدخبر: 633993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟