بستری شدن ۹۰ بیمار کرونایی جدید در گیلان

به گزارش خبرنگار رکنا رشت، 

«آبتین حیدرزاده» صبح امروز (پنج‌شنبه، 6 آبان) در جمع خبرنگاران پرهیز مردم از برپایی و شرکت در هرگونه دورهمی خانوادگی و فامیلی را خواستار شد و اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان زیر 80 درصد است و امیدواریم مردم بیشتر از این‌ها همکاری و مشارکت داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی

 گیلان آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان را تشریح کرد و ابراز داشت: وضعیت استان گیلان چند روزی است که ثابت شده است و نرخ شیوع ویروس کرونا در آن از شکل صعودی خارج شده اما روند نزولی هم نداشته است.

حیدرزاده از بستری بودن تعداد 440 بیمار کرونایی در کل استان گیلان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آن خبر داد و عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته حدود 90 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان پذیرش و بستری شدند.

وی بستری شدن این تعداد بیمار کرونایی در گیلان آن هم در مدت کوتاه 24 ساعت را نگران کننده خواند و تصریح کرد: با توجه به اجرای محدودیت‌های تردد و کاهش ساعات فعالیت اصناف و کسب‌و کارها و در صورت استمرار همکاری مردم امیدواریم وضعیت استان از نظر شیوع کرونا به شرایط باثبات نزدیک شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرهیز از تردد در سطح معابر و خیابان‌ها و در خانه ماندن را مهم‌ترین کاری که هر شهروند در شرایط حاد امروز استان می‌تواند انجام دهد؛ ذکر کرد و گفت: از مردم انتظار داریم این تعطیلاتی‌ها را به هیچ وجه به عنوان فرصتی برای دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی تلقی نکنند.

حیدرزاده خودداری خانواده‌ها و مردم از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و عدم برپایی مهمانی‌ها و جشن‌ها را تنها راه کنترل شیوع کرونا دانست و گفت: زدن ماسک هم از دیگر کارهایی است که انتظار داریم مردم نسبت به آن جدیت لازم را داشته باشند تا هم خود و هم دیگران در معرض آلودگی قرار نگیرند.

وی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان گیلان را طبق برآوردها و بررسی‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی زیر 80 درصد اعلام کرد و یادآور شد: این روزها ازدحام‌ و صف بستن مردم برای دریافت یکسری کالاها و ارزاق عمومی امری است که خیلی ما را نگران کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ازدحام مردم برای خرید برخی اجناس موجب شیوع گسترده کرونا می‌شود خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حل این مشکل پیشنهاد کرده یا تعداد مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که اجناس خاص مانند مرغ را ارائه می‌کنند افزایش یابد و یا امکان خرید به شیوه الکترونیکی فراهم شود.

 

کدخبر: 632485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟