به گزارش خبرنگار رکنا رشت، وحید خرمی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی اعم از حریم کانالها، بستر رودخانه ها و برکه های طبیعی به منظور رفع تصرف ۴۷ هزار ۴۴۱متر مربع از اراضی بستر ۲۵ ساله رودخانه سفیدرود واقع در منطقه کاچا دهستان چهارده آستانه اشرفیه پس از تنظیم دادخواست خلع ید برای فردی حقیقی با انجام پیگیری های حقوقی این دادخواست منجر به صدور حکم قطعی رفع تصرف شد.

وی تصریح کرد: این فرد در اراضی تصرف شده  از بستر رودخانه سفید رود به صورت غیرقانونی اقدام به تسطیح زمین برای استفاده مزروعی کرده بود.

وی با بیان اینکه تسریع و دقت در رسیدگی های قضایی و  همکاری عوامل انتظامی ثمره این موفقیت بوده است، گفت: به طور قطع بدون هماهنگی و همکاری دستگاههای یاد شده این مهم امکانپذیر نیست.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با  تاکید بر ضرورت محافظت از منابع خدادادی و استفاده صحیح از آن ضمن جلوگیری از تغییر کاربری ها، دخل و تصرف در اموال عمومی و حفظ موهبت الهی توسط متولیان امر بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و محدود بودن این سرمایه خدادادی، باید در زمینه حفظ آن تلاش بیشتری داشته باشیم.

 

خرمی تاکید کرد: در راستای حفظ حقوق بیت المال از هیچ گونه تلاشی دریغ نمی کنیم و با سودجویانی که قصد تصرف انفال و بیت المال را داشته باشند،   برخورد قانونی لازم انجام می شود.

 

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است و در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان از سد سفیدرود تامین می‌شود.

سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

 

از مجموع اراضی ملی گیلان ۵۶۵ هزار هکتار جنگلی، ۲۴۵ هزار هکتار مرتعی و ۲۸۸ هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و ۱۱ هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث شامل سواحل ایجاد شده از پسروی دریاست.

 

آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.

کدخبر: 632480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟