به گزارش خبرنگار رکنا قزوین، علی فرخزاد در نخستین جلسه کمیته حمل‌ و نقل و ترافیک ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد اظهار داشت: مطابق دستور‌العمل ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌ سفرهای درون‌شهری از ساعت 9 شب تا 4 صبح اعمال می‌شود.

وی با اشاره به انسداد 3 نقطه در ورودی شهر قزوین اضافه کرد: اگر قرار است ورودهای شهر را مسدود کنیم، این کار باید با نظر تخصصی پلیس راه انجام شود تا در صورت امکان بتوانیم خروجی‌های شهر به سمت اتوبان را هم ببندیم البته باید اطلاع‌رسانی مناسبی در این مورد داشته باشیم و مسیر جایگزین را هم اعلام کنیم تا باعث سردرگمی مردم نشود.

فرخزاد با بیان اینکه مسئولیت مستقیم اجرای محدودیت‌های رفت‌ و آمد در راه‌های استان به عهده پلیس راه و در داخل شهرها به عهده پلیس راهور خواهد بود ادامه داد: بنابراین پلیس راه و راهور باید هماهنگی لازم را با فرمانداران در شهرستان‌ها باید داشته باشند و تمام جلسات کمیته حمل‌ و نقل و ترافیک ستاد کرونا را باید در سطح شهرستان‌ها برگزار کنیم.

رئیس کمیته حمل‌ و نقل و ترافیک ستاد مقابله با کرونای استان با بیان اینکه مجوزهای تردد فقط توسط فرمانداری‌ها صادر می‌شود، گفت: این مجوزها دارای هولوگرام و غیرقابل جعل هستند و فرمانداری‌های سایر شهرستان‌ها هم باید نمونه این مجوزها را از فرمانداری قزوین بگیرند تا وحدت رویه برای صدور مجوزها داشته باشیم.

فرخزاد با تاکید بر لزوم تعمیر دوربین‌های خراب راهنمایی، رانندگان و ترافیک در شهرهای استان افزود: دوربین‌هایی که نقص دارند را باید درست کنیم البته دوربین‌های موجود در مبادی ورودی و خروجی شهرها در اولویت این تعمیرات قرار بگیرند تا هر چه زودتر دوربین‌های خراب ما راه‌اندازی شده و داخل مدار بیایند.

وی با اشاره به ضرورت تفکیک بین پلاک خودروهای دارای مجوز و بدون مجوز تردد ادامه داد: با توجه به اینکه امکان اعمال این تفکیک تا 2 هفته آینده در نرم‌افزارهای ترافیکی وجود ندارد تا زمانی که این تفکیک انجام نشده با همان روشی که داریم همه پلاک‌های غیربومی که وارد استان می‌شوند را جریمه می‌کنیم.

فرخزاد یادآور شد: اصلاحیه این جریمه‌ها را بعداً انجام می‌دهیم و در آینده جریمه‌های رانندگی آن دسته از افرادی که مجوزها و مستنداتشان را برای عبور از محدودیت‌های تردد خارج از استان ارائه بدهند ابطال و اصلاح می‌شود.

قزوین رکنا سید مرتضی نصری 

کدخبر: 630292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟