پنجمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه

به گزارش خبرنگار رکنا رشت، در پنجمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور در بخش‌های ارتباطات و همچنین روابط عمومی الکترونیک، پارک علم و فناوری گیلان عنوان رتبه برتر را کسب کرد.

پنجمین جشنواره معرفی و تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی‌های برتر منطقه ۲ کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور رییس دانشگاه، معاون اداری مالی، مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه ۲ کشور و حضور مجازی دکتر عبداللهی نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سرکار خانم لیلا زرین کفش رییس شورای روابط عمومی مناطق ده گانه برگزار شد.

در ابتدای این جشنواره دکتر حسین یحیی‌زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران و دبیر شورای روابط عمومی دانشگاه های منطقه ۲ کشور با عرض خیرمقدم و قدردانی از حمایت‌های همه جانبه ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و میزبانی دانشگاه به ارائه گزارشی از روند برگزاری پنجمین جشنواره معرفی و تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی های برتر منطقه ۲ کشور و عملکرد دبیرخانه پرداخت و اظهار داشت: شروع کار این جشنواره از اواخر زمستان ۹۸ بوده است که فراخوان آثار به دانشگاه ها ارسال شد و روابط عمومی دانشگاه ها در ۱۱ بخش به رقابت پرداختند و مجموعا ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فرستاده شد و در بخش خبرنگاران نیز ۶۷ خبرنگار شرکت کردند که در ۵ بخش ۲۳۹ اثر به دبیرخانه ارسال نمودند.

دبیر شورای روابط عمومی دانشگاه های منطقه ۲ کشور اظهار داشت: در طی ۱۰ سال اخیر موفق به برگزاری ۵ جشنواره روابط عمومی و ۳ جشنواره فیلم کوتاه شدیم و ۵۰ جلسه تخصصی مدیران و ۵۰ جلسه مهارت افزایی ویژه کارشناسان برگزار نمودیم.

دکتر یحیی زاده بر توانمندی و پتاسیل بالای روابط عمومی دانشگاه های منطقه ۲ کشور تاکید کرد و گفت: کسب ۴ عنوان برتر در جشنواره کشوری روابط عمومی دانشگاه های کشور و انتخاب به عنوان فعال ترین و برترین روابط عمومی مناطق ۱۰ ده گانه نشان از این مهم دارد.

وی اظهار داشت: کتاب اقدام و عمل در راستای اقدامات و فعالیت های دانشگاه های منطقه ۲ در مقابله با شیوع ویروس کرونا در این نشست رونمایی می گردد و علاوه بر آن در آینده ای نزدیک از کتاب کلید مهارت و ترجمه مجموعه مقالات ۲ سال اخیر جهان در ارتباط با موضوع روابط عمومی و رسانه رونمایی خواهد شد.

دکتر یحیی زاده با بیان این که جزء دبیرخانه های پیشرو در برگزاری جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر هستیم اظهار داشت: انجام این مهم باعث افزایش هم زبانی، همدلی و انگیزه خبرنگاران برای تعامل و ارتباط سازنده با دانشگاه ها و ارزیابی کمی و کیفی آثارشان، فراهم سازی زمینه های رقابت سالم و حرفه ای و آمادگی بیشتر مراکز علمی برای ارتباط بیشتر با اصحاب رسانه خواهد شد.

وی در پایان ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی دانشگاه ها، تخصیص اعتبار و بودجه مجزا برای برنامه های اطلاع رسانی و تشکیل کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر را از مدیر کل روابط عمومی وزارت عتف و رؤسای دانشگاه های منطقه ۲ خواستار شد.

در ادامه دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم به مدیر کل روابط عمومی وزارت عتف، مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه ۲ کشور و قدردانی از فعالیت های روابط عمومی دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی نوشیوانی بابل متعلق به کل آحاد مردم است و قطعا از برگزاری نشست ها و کارگاه هایی که در راستای ارتقای دانشگاه ها همراه با انتقال تجارب شرکت کنندگان است حمایت می کنیم.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به جایگاه روابط عمومی سازمان ها در برقراری ارتباط و تعامل سازنده با جامعه اظهار داشت: امروزه نقش و اهمیت روابط عمومی دستگاه ها بر کسی پوشیده نیست؛ در اطلاع رسانی ها و پوشش های متنوع خبری نهادی موفق است که اطلاعات درست، منطقی، سریع و اثرگذار منتشر کند و لذا برای وقوع این مهم آشنایی کارکنان این حوزه با تکنیک و هنر خبرنویسی امری ضروری است.

دکتر واثقی امیری به تاثیر انکارناپذیرخبر بر افزایش روحیه خودباوری، ایجاد رقابت در بین دستگاه ها، دریافت کمک ها و مساعدت ها، ترغیب افراد به درک شرایط جامعه، آگاهی از نقاط ضعف و قوت ... اشاره کرد و افزود: کمک به مجموعه روابط عمومی، به نوعی کمک به خود سازمان و یک دستاورد است و سبب بهتر جلوه دادن عملکرد و نقش سازمان و مجموعه می گردد.

در ادامه دکتر علیرضا عبداللهی نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره و قدردانی از میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: دبیرخانه روابط عمومی منطقه ۲ از دبیرخانه های فعال و ساعی است و امیدوارم که همواره در راستای بالندگی، ارتقا و پویایی آموزش عالی خوش بدرخشید.

مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم در خصوص فعالیت هایشان برای ارتقای چارت سازمانی روابط عمومی دانشگاه ها و همچنین ارتقای اداره کل روابط عمومی وزارت عتف به معاونت ارتباطات مطالبی را ارائه نمود و افزود: ساختار دانشگاه ها، ساختار هیأت امنایی است و رؤسای دانشگاه ها تا حدودی اختیار تغییر دارند.

دکتر عبداللهی نژاد به پیشرفت های کشور در زمینه تهیه لوازم مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا از اواخر اسفند ۹۸ تا کنون اشاره کرد و گفت: مردم ایران می توانند به دانشگاهشان برای حل مشکلات و معضلات جامعه اعتماد کنند؛ در میدانی که نخبگان و اساتید دانشگاهی ورود می کنند مشکلات حل می شود.

دکتر عبداللهی نژاد در پایان به صفا، صمیمت و همدلی در بین مدیران روابط عمومی دانشگاه منطقه ۲ کشور اشاره کرد و افزود: قطعا یکی از رموز موفقیت این منطقه در کنار تخصص و تعهد اعضا، همین اتحاد و همدلی است.

ر ادامه کتاب "اقدام و عمل" توسط دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل رونمایی شد که توسط دبیرخانه منطقه با موضوع فعالیت های دانشگاه های منطقه ۲ کشور در مقابله با ویروس کرونا تدوین گردید، سپس بیانیه داوران توسط مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان قرائت شد و در ادامه از برترین های روابط عمومی دانشگاه های منطقه ۲ کشور تجلیل شد و جشنواره با انتخاب دبیر منطقه و با رأی جمعی اعضا به دکتر حسین یحیی زاده به پایان رسید.

اسامی روابط عمومی های برتر دانشگاه های منطقه ۲ کشور در پنجمین جشنواره روابط عمومی ها

 

بخش اطلاع رسانی: جناب آقای سید محمود یعقوبی مدیر محترم روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان

 

بخش تبلیغات و انتشارات: جناب آقای مرتضی صابریان مدیر محترم روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران

 

بخش های روابط عمومی الکترونیک و ارتباطات: جناب آقای مرتضی عبدالبقایی رئیس محترم روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان

 

بخش مراسم ها و مناسبت ها: جناب آقای علیرضا مومنی لاریمی مدیر محترم روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

 

بخش های نظارت و ارزیابی و ایده های نو: جناب آقای سید کمال میرشمسی مدیر محترم روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

 

بخش های توانمندسازی و پژوهش و افکارسنجی: جناب آقای حسین یحیی زاده مدیر محترم روابط عمومی دانشگاه مازندران

 

بخش های مستندسازی و بخش ویژه (اقدامات و عملکرد دانشگاه در راستای مبارزه با ویروس کرونا): جناب آقای احمد گلچوب فیروزجایی مدیر محترم روابط عمومی صنعتی نوشیروانی بابل

 

اسامی خبرنگاران برتر در پنجمین جشنواره روابط عمومی‌ها

 

بخش خبر:

 

نفر اول: سرکار خانم الناز پاک نیا خبرنگار روزنامه حرف مازندران

 

نفر دوم: سرکار خانم زهرا طاهری خبرنگار خبرگزاری فارس

 

نفر سوم: (مشترک) جناب آقای فریبرز سیفی خبرنگار خبرگزاری ایرنا و مدیر مسئول روزنامه پاکان و جناب آقای علی یوسف نیا درزی مدیر مسئول خبرگزاری آریا

 

بخش عکس:

 

نفر اول: جناب آقای حمیدرضا گل محمدی خبرنگار خبرگزاری ایکنا

 

نفر دوم: سرکار خانم زهرا یزدانی خبرنگار روزنامه پیک شمال

 

نفر سوم: جناب آقای صمد صالح طبری مدیر مسئول روزنامه بابل نامه

 

بخش تیتر:

 

نفر اول: سرکار خانم طاهره بخشنده خبرنگار روزنامه بشیر

 

نفر دوم:(مشترک) سرکار خانم سپیده پورشعبان خبرنگار خبرگزاری ایسنا مازندران / جناب آقای سید نوید ساداتی خبرنگار خبرگزاری ایسنا مازندران

 

نفر سوم:(مشترک) سرکار خانم مهدیه رازقی خبرنگار پایگاه خبری ختم کلام گیلان / جناب آقای اسماعیل فلاح خبرنگار روزنامه پیام زمان

 

بخش مصاحبه:

 

نفر اول:(مشترک) سرکار خانم بهناز مقدس خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی وارش / سرکار خانم شهلا ابراهیم زاده اصلی خبرنگار مجله گیلان فردا

 

نفر دوم: جناب آقای محمدسعید سیدعلیپور خبرنگار روزنامه تیرنگ

 

نفر سوم: سرکار خانم زینب تذکاری سالم خبرنگار خبرگزاری ایسنا

 

بخش گزارش:

 

نفر اول:(مشترک) سرکار خانم کبری باباپور روشن - گزارشگر خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران / سرکار خانم زینب دیوارگر - گزارشگر خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران

 

نفر دوم: سرکار خانم مریم دورباش - گزارشگر خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان

 

نفر سوم: (مشترک) جناب آقای سیدعلی حسین زاده - گزارشگر خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران / سرکار خانم اعظم سائدی - گزارشگر خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان

 رکنا،رشت -  مرجان گودرزی 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 629187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟