به گزارش خبرنگار رکنا در رشت ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت : مقدمات اولیه مقابله با سیلاب در جلسه کمیته مدیریت بحران در شرکت آب منطقه ای گیلان به عمل آمد و ضمن هماهنگی با پیمانکاران مستقر در پروژه ها و خروج ماشین آلات از بستر رودخانه ها اطلاع رسانی و هماهنگی های لازم صورت گرفت.

وی افزود : بیشترین بارش ۳۶ ساعت گذشته مربوط به شرق ، مرکز و سپس غرب استان که در ایستگاه شلمان لنگرود با بارش 96 میلی متر با متوسط بارش بلند مدت ۸ درصد و سپس شهرستان رشت در ایستگاه سازمان آب با بارش ۸۸ میلی متر در حدود 7 درصد بارش بلند مدت بوده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان تصریح نمود : بارش در دشت و کوهپایه های مرکز و شرق و غرب استان و ارتفاعات کرگانرود و دیلمان و رودبار شدت زیادی داشته و در برخی ارتفاعات بالای ۲۰۰۰ متر ریزش برف و همچنین پیوسته نبودن ریزش ها باعث کاهش جریان رودخانه ها ی منتهی به این مناطق شده است .

مهندس خرّمی در خصوص وضعیت سیلابی بودن رودخانه های استان اعلام داشت : در حال حاضر جریان رودخانه ها ی غربی استان کمی کاهش پیدا کرده و در شرق و مرکز استان رودخانه های سیاهرود در رشت ، شلمانرود شلمان و کلچال در لنگرود ، رودخانه شاخرز صومعه سرا و توتکی شمرود در سیاهکل افزایش و نیمه سیلابی و برخی سیلابی گزارش شده است .

وی اشاره نمود ؛ بارش در مناطق غربی کم شده ولی در مناطق شرقی و برخی مناطق مرکزی استان همچنان ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟