شورای عالی عشایر و توسعه روستایی تاسیس شد

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، محمد امید افزود: رییس جمهور تصویب‌نامه شورای عالی اداری درخصوص تشکیل شورای عالی عشایر و توسعه روستایی را ابلاغ کرد.

وی یادآور شد: بر اساس پیگیری‌های معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و به استناد مصوبه یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی اداری به منظور هماهنگی در سیاستگذاری، برنامه ریزی و رسیدگی به امور روستایی و عشایری در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، شورای عالی عشایر و توسعه روستایی تأسیس شد.

امید گفت: شورای عالی عشایر و توسعه روستایی، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و نطارت بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق روستایی و عشایری کشور را بر عهده داشته و تقویت اقتصاد این مناطق و یکپارچه‌سازی ظرفیت نهادهای عمومی غیردولتی، خیرین و موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد از رویکردهای اساسی این شورا است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: در این شورا که با حضور وزیران وزارتخانه‌ها و رؤسای سازمان‌های ذیربط تشکیل می‌گردد؛ معاون اول رییس جمهور ریاست شورا را عهده‌دار بوده و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به عنوان دبیر شورا تعیین شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 560376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟