برای داشتن سفری ایمن و سلامت باید قبل از عزیمت به سفر طولانی ناآشنا، حتماً برنامه ریزی داشته باشید. 
- نام شهرهایی که در مسیر سفر شما قرار دارند و همچنین نام جاده ای فرعی و اصلی را روی نقشه و شماره تلفن های ضروری که در مواقع لزوم نیاز به تماس آنها می باشد را بررسی و یادداشت کنید. 
- قبل از حرکت اطمینان حاصل کنید که سرنشینان جلو کمربند ایمنی را بسته و کودکان فقط در عقب نشسته باشند، کودکان را در وسایلی مجهز یا صندلی مخصوص محکم ببندید، درب سمت کودکان را قفل کنید تا از داخل باز نشود، کودکان سریع خسته میشوند و ممکن است مانع رانندگی شما شوند، بنابراین مطمئن شوید که آنها در جای مخصوص خود محکم نشسته باشند. 
- به خاطر داشته باشید نقص فنی وسیله نقلیه یکی از عوامل مهم تصادف Crash است تقریبا از میان  10 وسیله نقلیه که دچار تصادف میشوند یکی از آنها به علت نقص فنی میباشد. 
- وسیله نقلیه خود را قبل و حین سفر مرتبا بازدید فنی کرده و از سلامت سیستم بخاری، ترمز، برف پاک کن وروشنایی اطمینان حاصل نمائید. 
- زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن همراه خود داشته باشید. 
- چهار مدرک اصلی(گواهینامه-کارت خودرو-بیمه نامشخص ثالث و برگ معاینه فنی) را حتماً همراه داشته باشید. 
- برای مسافرت خود اعم از مبداء – مقصد و طول سفر برنامه زمانبندی داشته باشید تا ناچار نگردید عجله و شتاب بی مورد داشته و با استرس و تشویش وارد جاده نشوید. 
- جهت اجتناب از تصادف و تبعات تلخ و جبران ناپذیر آن از اعمال مخاطره آمیز و تخلفات حادثه Incident ساز همچون سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز نمائید. 
- رانندگی طولانی انجام ندهید و حتماً قبل از مسافرت استراحت کامل کرده و در طول سفر هم زمانی برای استراحت در نظر بگیرید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟