سرهنگ"یوسف نجفی"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: آمار تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه تعداد تصادفات جرحی در طرح ترافیکی نوروز امسال تا کنون70 فقره گزارش شده است، ابراز کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش چهار درصدی همراه بوده است.
وی با تاکید بر اینکه در مجموع 81 فقره تصادف Crash فوتی وجرحی در محورهای مواصلاتی استان رخ داده  است،خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش پنج درصدی روبه رو بوده است.
نجفی یاد آور شد:بر اساس تجزیه تحلیل بعمل آمده در اجرای طرح نوروزی ترافیکی سال 96از مجموع تصادفات واژگونی معادل 57درصد، برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر معادل 17درصد، موتورسیکلت ها معادل 19درصدوبرخورد با عابر معادل هفت درصد می باشد. 
وی افزود: عدم توجه به جلو با 51درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 24 درصد،خستگی و خواب آلودگی با 12 درصد و عدم رعایت حق تقدم با شش درصد به ترتیب مهمترین علل تصادفات برون شهری به حساب می آیند.
نجفی ادامه داد:حرکت در خلاف جهت،ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه،عدم رعایت فاصله طولی،عبور از محل ممنوعه،نقص فنی از دیگر علل رخداد حوادث Accidents رانندگی برون شهری هستند.
رئیس پلیس Police راه شمال استان در پایان یادآور شد: طرحهای عملیاتی پلیس راه کماکان بر قوت خود باقی است و گفت: رعایت قانون Law و توجه به حقوق شهروندان از موضوعاتی است که باید با بسیج همگانی در نهادینه سازی آن اهتمام داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟