بازداشت 2 صیاد غیرمجاز در پارس آباد

به گزارش رکنا؛ شاهین جهانگیرزاده روز چهارشنبه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی در محل حاشیه رود مرزی ارس موفق به دستگیری این صیادان غیرمجاز و متخلف شدند.

وی با بیان اینکه این صیادان غیرمجاز و متخلف با استفاده از قایق ماهیگیری و دستگاه الکتروشوکر در داخل رود ارس اقدام به صید ماهی می کردند، افزود: محیط بانان از این صیادان متخلف ۱۱۲ قطعه انواع ماهی از گونه‌های بومی، ۲ عدد باتری خودرو، یک دستگاه الکترو شوکر و قایق بادی کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد اظهار کرد: صیادان غیر مجاز با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شدند.

جهانگیرزاده بیان کرد: مناطق و زیستگاه ‌ای تحت مدیریت به صورت شبانه روز توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی از دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، موارد را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا تماس با ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های استان اطلاع دهند.

رودخانه ارس مهم‌ترین و پر آب‌ترین رودخانه شمالی ایران در منطقه آذربایجان است که از غرب جلفا در استان آذربایجان‌شرقی تا اصلاندوز مغان در استان اردبیل در طول نوار مرزی ایران ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان به طول ۹۱۰ کیلومتر جریان دارد .

 

کدخبر: 848459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟