دیوان محاسبات چشم بینای نظام در حفظ منافع مردم است

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ سیدحامد عاملی در نشست با معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور افزود: هدف و وظیفه مدیران و حوزه دیوان محاسبات در خدمت به مردم و حفظ منافع مردم مشترک بوده و این نقطه اشتراک از جزیره‌ای عمل کردن هر بخش جلوگیری می‌کند.

وی تفاهم در مدیریت منابع استان و کشور را از جمله ضرورت‌های کاری بین مدیران و دیوان محاسبات بیان کرد و گفت: با رفع دیدگاه‌های تنگ نظرانه در هر حوزه، ضمن جلوگیری از بروز مشکلات، مصالح عمومی معیار اقدامات خواهد بود.

استاندار اردبیل برخورد با تفاسیر خلاف قانون را یادآور شد و افزود: مدیران باید در زمان و موقعیت‌های مختلف بر اساس قانون تصمیمات درست و کارساز بگیرند.

عاملی با بیان اینکه مدیر باید نگاه توسعه‌ای داشته باشد، اظهار کرد: دیوان محاسبات و مدیریت‌های استان باید خود را در یک مجموعه بدانند و در هیچ برهه‌ای نباید تنگ نظری‌ها مانع اقدامات توسعه‌ای و حفظ منفعت مردم باشد.

وی با اشاره به شعار تحول خواهی دولت تصریح کرد: در این خصوص دولت برای راه اندازی صندوق توسعه استان برنامه ریزی کرده تا با این روش و تامین منابع مختلف پروژه‌های اولویت دار استان از این محل اجرایی شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: با تامین اعتبارات این صندوق از محل‌های مختلف از جمله منابع صرفه جویی شده از محل انرژی، فروش اموال مازاد و اعتبارات صندوق توسعه ملی، برنامه ریزی‌های لازم در راستای سرعت بخشی به پروژه‌های ضروری و نیمه کاره انجام می‌شود.

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور هم در این دیدار گفت: دیوان محاسبات با دید باز و پیشگیرانه برای باز کردن گره کار‌ها در کنار مدیران است.

محمد علی زهره‌ای بیان کرد: تمامی اقدامات در حوزه دیوان محاسبات و دولت در راستای تامین منافع و مصالح مردم با حفظ قانون است.

 

کدخبر: 746801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟