افزایش ۲۵۲ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

به گزارش خبرگزاری رکنا ؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار گفت: در یک ماه گذشته ۴۶ هزار تن کالای ایرانی از این پایانه صادر شده است.

وثوقی افزود: از این میزان ۴۲ هزار تن کالا توسط هزار و ۸۰۸ دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ تن کالا توسط ۲۲۲ دستگاه کامیون گرجی، آذری، روسی، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان از مرز خارج شده است.

وی محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را عمده کالا‌های صادر شده ایرانی در فروردین ماه ۱۴۰۰ عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صادرات این میزان کالای ایرانی به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد وگفت: درمدت یاد شده بیش از ۲۵ هزارو ۸۴۹ تن کالا توسط هزارو ۲۲۳ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۸۶ درصدی داشته است.

وثوقی تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالا‌های ترانزیت خروجی شده هستند.

وی اجرای عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار در سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

اردبیل/مولاخواه

کدخبر: 680318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟