۲۵ هزار بیمار مثبت کرونایی در قرنطینه خانگی هستند
 
به گزارش خبرگزاری رکنا؛ استاندار اردبیل با بیان این خبر گفت: در پیک چهارم کرونا ۵۸۹ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند، در حالی که طبق آمار تنها در شهرستان اردبیل بیش از ۱۸هزار بیمار دارای تست مثبت یا مشکوک مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد و با هماهنگی مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت تحت مراقبت خانگی قرار گرفته اند.

بهنام جو در جلسه ستاد مدیریت کنترل بیماری کرونا با بیان اینکه مدیریت قرنطینه در خانه ها یکی از ضروریات است افزود:برای کاهش میزان مبتلایان و قطع زنجیره کرونا باید کیفیت زندگی افرادی که در خانه های خود بستری هستند بهبود یافته و روزانه از طریق مراکز بهداشتی و اعضای پایگاه های مقاومت وضعیت آنها پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما و رسانه های گروهی در آموزش مراقبت های قرنطینه ای خانواده ها کمک کنند، تصریح کرد: صدا سیمای مرکز اردبیل و رسانه های استان در آموزش چگونگی مراقبت از افراد قرنطینه شده فیلم هایی تهیه کرده اند که نحوه مراقبت آموزش داده شود تا از اپیدمی این ویروس به شکل خانوادگی جلوگیری شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین مبتلا شدگان در سطح شهرستان اردبیل مستقر هستند گفت: برای رسیدگی به وضعیت این افراد در ۳۵۰ پایگاه محلی ۵ نفر جهت پیگیری وضعیت افراد در خانه ها و تحویل بسته های معیشتی همچنین در صورت نیاز انتقال افراد به بیمارستان ها انتخاب می شوند تا هر روز از وضعیت قرنطینه شده ها اطلاع کامل داشته باشند و افراد جدید را نیز در محلات شناسایی کنند.

بهنام جو با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با این ویروس قطع زنجیره آن است افزود: علاوه بر کارکنان دولت، مسئولان و کادر پزشکی که باید در کار خود جدی باشند مردم نیز باید با احساس مسئولیت بیشتر با مسئولان و دستگاه های متولی همکاری لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: خانواده ها نیز باید مبتلایان را تحت نظر داشته باشند تا حداقل ۱۴ روز از خانه بیرون نیایند و با کسی ارتباط برقرار نکنند تا دوران نقاهت این افراد طبق تشخیص پزشک معالج طی شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: وضعیت کرونا در تمام نقاط کشور بحرانی است البته تعداد وضعیت نارنجی شهرستان های استان به ۵ شهرستان افزایش یافت که قبلا دو شهرستان به رنگ نارنجی اعلام شده بود.

وی ادامه داد: با بهره گیری از تمام ظرفیت ها اعم از پایگاه های مقاومت، هلال احمر و مراکز بهداشتی به کمک مردم خواهیم رفت تا وضعیت کرونا در سطح استان سیر نزولی داشته باشد و محدودیت های اعمال شده به مراتب کاهش یابد.

بهنام جو اظهار امیدواری کرد با محدودیت ها و اقدامات پیشگیرانه ای که انجام می شود و اینکه مردم با تمامی مشکلات موجود، همکاری های خود را دریغ نکرده اند، با همت و تلاش تمامی دست اندرکاران، امیدوارم بزودی کسبه و بازاریان به محل کسب خود بازگردند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید توصیه های  بهداشتی را رعایت کنند، گفت: رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک در همه جا برای مردم و مسئولان ضروری است و باید افراد خاطی توجیه بیشتر شوند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: محدودیت مغازه ها و مراکز خرید شلوغ و گروه های شغلی۲،۳،۴، جلوی نانوایی ها با همکاری نیروی انتظامی، نیروهای بهداشتی و اصناف مورد تاکید قرار گرفته و در روستاها نیز دهیاری ها و بهورزها این مسئولیت را برعهده خواهند داشت.اردبیل/مولاخواه

 

کدخبر: 679907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟