سال ۱۴۰۰ سال تولید ،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها

سال ۱۴۰۰ سال تولید ،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها

شعار دادن یکی از کارهایی است که می توانید انرژی بخش باشد یعنی روحیه و انگیزه ای مضاعف برای جامعه تزریق نماید ،چنانچه حتی یک کارگاه کوچک یا یک مغازه کوچک نیز برای خدمت بیشتر یا پیشرفت و حتی تبلیغ بهتر برای کسب و کار خود شعارهای کوتاه و پرمعنی می دهد .

اولین معنی شعار گویی در فروشگاه های کوچک که روی فاکتور ها بیشتر دیده ایم همیشه حق با مشتری است این در واقع یک شعار ساده است ولی در واقع دو معنی مهم دارد اولی  اینکه ما آماده خدمت هستیم و دیگری اینکه مشتری می تواند براحتی از ما خرید کند .

حالا شعارها می تواند از مغازه ها به کارگاه ها و حتی دیگر نهاد های خدمت رسان نیز با عنوان منشور سازمانی یا حتی یک حرکت انقلابی نیز ختم شود پس براحتی می توان گفت که نیروی معنوی قدرتمندی است که در حرکت و پیشرفت بشر نقش عمده ای دارد.

بعد از این مقدمه به نقش  شعارهای سالیانه ای که مقام معظم رهبری بر روی سالها می گذارد می رسیم که موضوع یادداشت ما خواهد بود .

مقام معظم رهبری همه ساله نام سالها را بر مبنای مشکلات پیش روی کشور در طول سال و راه های حل آن را در سالهای گذشته نامگذاری می کند که نکته مهم این نامگذاری ها را بر تکیه ایشان به تولید و اهمیت بخش خصوصی باید درک کرد .

اهمیت به شرایط اقتصادی ،تکیه بر تولیدات داخلی ،بی نیازی به خارج از کشور و در نهایت اشتغال و افزایش اقتصاد خانوارها از جمله نظرات ایشان و اهداف وی در نامگذاری ها دیده می شود.

سالی که گذشت با عنوان جهش تولید نامگذاری شده بود و بدون شک نگاه رهبر انقلاب اسلامی بر افزایش تولید داخلی بود که دولت تدبیر امید نیز باید برنامه های محوری خود را در این زمینه معطوف می کرد که مطمئنا در صورت اعلام کارنامه به این دولت حتما نمی توان نمره خوبی در کارنامه آنها درج کرد ولی اینکه چقدر می توانیم با اهمیت به نقش تولید بستر های موفقیت کشور را در اقتصاد جهان شکوفا کنیم .

حال اینکه امسال عدم توفیق دولت در این زمینه تاکید بیشتر برای تولید را در شعار امسال جستجو می کنیم شعار سال ۱۴۰۰ سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها که معنی آن نیز روی شعار سال گفته شده و خیلی نیاز به تاکید و ترسیم آن نداریم .

تولید جزو اولیت یک کشور پیشرفته است و پشتیبانی از تولید ملی حمایت از کارگاه ها ،مراکز خدمت رسان و اشتغالزای بزرگ و کوچک بدون موانع بزرگ و کوچک چه برای رشد یا چه برای شکل گیری آن امکان پذیر است و این معنی ساده شعار امسال نیاز به تاکید بیشتر نخواهد داشت .

حال تکلیف برای سران سه قوه روشن است و این شعار مفهومی روشن دارد اینکه در اول قوه مقننه حداقل قوانین و مقررات ایجاد مراکز اقتصادی را یا تغییر دهند و یا قوانین دست و پاگیری که تک تک سرمایه گذاران بخش خصوصی از بزرگ تا کوچک از وصعت بزرگ و کوچک گریبان گیر است را بردارند ،قوانینی گهگاه آنقدر طولانی هستند که بعضی از سرمایه گذاران از نیت ساخت و ساز کارخانه ها فراری هستند کوچک نمایند .

برای قوه اجرایی تکلیف روشن است فقط باید کمک کنند تا موانع پیش روی تولید برداشته شود و کمک دوستان قوه قضائیه و مقننه کار ها را آسان کرده و امیدوار باشیم که امسال با همین جهش تولیدی که به حول قوه الهی توسط دولتمردان شکل خواهد گرفت اشتغال جوانان ، بالارفتن امید در بین جوانان مستعد ازدواج ، ارتقای آمار تولید داخل و صادرات کشور و کاهش نیازمندی های کشور به خارج را شاهد باشیم چرا که ایران هم دانش این کارها را به همت جوانان مستعدش دارد و هم اینکه با نگاه خردمندانه مقام معظم رهبری برای کمبودهای اخیر کشور منتظر باشیم تا پایان سال ۱۴۰۰ و ورود به قرن جدید رشد تولید را به عین ببینیم و لمس کنیم .

ایران سرمایه ای عظیم دارد به نام مردم که با تکیه بر جوانان باهوش ،وطن پرست،خردمند و توانا می تواند هر مشکلی را حل کند فقط باید اعتماد به این قشر را بدون هیچ درنگی طبق فرمایش مقام معظم رهبری رهبری در گام دوم انقلاب به آنها واگذار کنیم چرا که دنیای امروز دنیایی است در کنار فن آوری های نوین ارتباطی و رایانه ای و رسانه ای ....

امین مولاخواه / اردبیل

کدخبر: 678984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟