پایش روند بی خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان های استان اردبیل

محیط زیست / معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته از روند بی خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان های استان در شهریور ماه سال جاری، کلیه سیستم های بی خطرساز این مراکز فعال بوده و کارشناسان محیط زیست از طریق نمونه برداری بر روند صحیح بی خطرسازی پسماندهای عفونی نظارت می شود.

به گزارش رکنا، رامین جمشیدی افزود: با توجه به آنالیزهای انجام یافته بر روی نمونه برداری پسماند عفونی بیمارستان ها و بررسی گزارش آزمون طرح خوداظهاری، پارامترهای مورد سنجش در اکثر بیمارستان ها مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی گفت: تنها در یک مورد از بیمارستان های شهر اردبیل نتایج مثبت و غیراستاندارد به دست آمد که در این خصوص اخطاریه زیست محیطی به بیمارستان مزبور جهت رفع آلودگی و اصلاح پروسه بی خطرسازی صادر شد.

جمشیدی خاطر نشان کرد: بی خطرسازی پسماندهای عفونی در شرایط انتشار ویروس کرونا به ویژه در بیمارستان های پذیرنده بیماران مبتلا به این ویروس از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و متولیان امر موظف به کالیبراسیون دستگاههای بی خطرساز و تکمیل فرآیند بی خطرسازی مطابق استانداردهای زیست محیطی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟