بیش از 7 میلیارد تومان صرف پایداری برق خلخال می‌شود

خلخال / رسول زارع روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید فرماندار خلخال از روند عملیات اجرایی این پروژه در شهر خلخال گفت: با اجرای این پروژه میزان افت ولتاژ در شبکه‌های خطوط هوایی انتقال نیرو به حداقل کاهش یافته و مخاطرات قطعی برق مربوط به اتصال سیم‌های لخت برق با شاخه‌های درختان واقع در مسیر عبور خطوط انتقال نیرو به حداقل کاهش می‌یابد.

به گزارش رکنا، وی اظهارداشت: با وجود محدودیت اعتبارات و افزایش قیمت، این شرکت اقدام به اجرای طرح جایگزینی ۴۵ کیلومتر کابل خودنگهدار به جای سیم‌های معمولی مسی در معابر عمومی بویژه خیابان‌های اصلی شهر خلخال و با استفاده از ۷۰ میلیارد ریال اعتبار کرده است.

او با بیان اینکه در سال گذشته و بهار امسال پنج کیلومتر از خطوط انتقال فشار متوسط شهر به کابل خود نگهدار تجهیز شده‌اند، گفت: در ادامه این طرح امسال اجرای ۱۳ کیلومتر از شبکه هوایی انتقال نیروی برق خلخال با استفاده از کابل های خود نگه‌دار در دستور کار قرار گرفته است.

زارع از جایگزینی سیم‌های آلومینیومی به جای سیم‌های مسی در شبکه‌های برق‌رسانی روستایی این شهرستان خبرداد و افزود: این کار با هدف پیشگیری از سرقت سیم‌های مسی بدلیل بالا بودن قیمت مس در بازار صورت گرفته است.

او با بیان اینکه افزایش ناگهانی هشت برابری قیمت مس در بازار موجب افزایش سرقت سیم‌های مسی خطوط انتقال نیرو در شبکه‌های مختلف بین روستایی در منطقه شده بود، اظهارداشت: استفاده از کابل‌های خود نگهدار آلومینیومی با پوشش پلاستیکی در داخل شهر نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

به گفته وی، از آغاز اجرای طرح جایگزینی سیم‌های آلومینیومی به جای مسی بیش از ۱۰۰ کیلومتر از طول شبکه انتقال نیرو در خلخال آلومینیومی شده و در طول اجرای این طرح سیم‌های مسی از شبکه برق‌رسانی کاملا حذف خواهد شد.

وی بیشترین موارد سرقت سیم‌های مسی برق را اماکن بلااستفاده و یا واحدهای مسکونی خالی از سکنه روستایی و شهری ذکر کرد و گفت: در صورت درخواست مالکان این اماکن شرکت توزیع نیروی برق خلخال نسبت به جمع‌آوری شبکه در جهت پیشگیری از سرقت اقدام می‌کند.

او با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد از مشکلات مربوط به روشنایی معابر شهری و روستایی این شهرستان برطرف شده، افزود: با تامین روشنایی معابر تاریک آمار وقوع جرایم سرقت نیز در این محل‌ها کاهش یافته است.

وی به واگذاری تامین روشنایی معابر شهری به شهرداری‌ها از اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو از این پس شرکت توزیع نیروی برق هیچ مسوولیتی در قبال تامین روشنایی معابر شهرها و همچنین اجرا و یا توسعه پروژه‌های بزرگ و کوچک روشنایی معابر شهری ندارد.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز در این بازدید گفت: به دنبال بارندگی اخیر در شهرستان خلخال قسمتی از برق شهر به علت رعد برق به مدت چندین ساعت قطع شد که با اجرای طرح جایگزینی کابل‌های خود نگهدار و همچنین اجرای پروژه خط گرم در سطح خطوط فشار متوسط این شهر سطح پایداری برق در مواقع رعد و برق و بارندگی های شدید باران و برف افزایش خواهد یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603357 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟