عاملان ایجاد حریق در منطقه آق داغ خلخال به مراجع قضایی معرفی شدند

مهدی کسائی با اشاره به آتش‌سوزی 10 هکتاری در منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال اظهار کرد: عاملان ایجاد این حریق توسط محیط‌بانان و بعد از تحقیقات و بررسی‌های اولیه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: با تلاش چهار ساعته محیط‌بانان پاسگاه محیط بانی برندق و جمعی از اهالی روستای سفیدآب، آتش‌سوزی اراضی ملی روستای مذکور در منطقه حفاظت شده آق داغ بخش خورش رستم خلخال مهار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال با اقدام به موقع و با استفاده از لوازم مهار آتش از جمله دستگاه آب پاش پشتی و آتش‌کوب از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کردند.

وی گفت: برخی از مسافران و چوپانان محلی بدون رعایت جوانب احتیاط آتش روشن می‌کنند که به دلیل عدم توانایی در کنترل و مهار آن باعث گسترش آتش‌سوزی و از بین رفتن مراتع می‌شوند.

کسائی تصریح کرد: همکاری مردم در عدم روشن کردن آتش در طبیعت و اطمینان از خاموشی آن می‌تواند کمک شایانی به حفظ محیط زیست و پیشگیری مؤثر در عدم وقوع آتش سوزی‌ها در مراتع و اراضی ملی باشد.

گفتنی است؛ منطقه حفاظت شده آق داغ به وسعت 88 هزار هکتار در شهرستان خلخال واقع شده و به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالایی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟