کرونا مراکز آب درمانی اردبیل را تعطیل کرد

به گزارش رکنا ، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: به خاطر افزایش تعداد مراجعان بیماری کرونا به مراکز درمانی استان و امکان شیوع گسترده و دوباره آن، آب‌های گرم معدنی تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل خواهند بود.

دکتر شهرام حبیب‌زاده در جریان سفر به شهرستان سرعین گفت: تصمیم درباره بازگشایی آب‌های گرم استان با توجه به شرایط خاص در اختیار ستاد ملی کرونا بوده و با سفید شدن وضعیت منطقه در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه‌داد: با توجه به اهمیت کشوری منطقه توریستی سرعین و اینکه سالانه جمعیت شناوری میلیونی در این شهرستان حضور می‌یابند، در صورت عدم تعطیلی آبگرم‌ها و صنوف مختلف، این شهرستان تبدیل به مرکز انتشار کرونا شده و کنترل آن غیرممکن بود و به همین خاطر با تصمیم ستاد ملی کرونا و تصمیمات وزارتی، بنا بر این شد که کسب و کارهای این شهر از جمله آب‌های‌گرم معدنی تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند.

وی با قدردانی از اهالی، کسبه و متولیان آبگرم‌های شهرستان سرعین در همکاری مناسب در این زمینه اظهارداشت: بسیار متاسف هستیم که با بروز کرونا اصناف و اهالی سرعین دچار ضرر و زیان هنگفت مالی و اقتصادی شده‌اند.

او با اشاره به کمبود فضای بهداشت و درمانی در سرعین بیان‌کرد: در نقشه تفصیلی شهر سرعین، ۳۰ هزار متر مربع زمین با کاربری بهداشتی درمانی پیش‌بینی شده است.

اختصاص دستگاه سونوگرافی در سرعین

حبیب‌زاده افزود: به خاطر توریستی بودن منطقه و با توجه به ضرورت موضوع یک دستگاه سونوگرافی برای سرعین اختصاص یافته و بزودی در مرکز جامع خدمات سلامت شهر راه‌اندازی خواهد شد.

سرعین در ۲۷ کیلومتری جنوب غرب اردبیل واقع است. این شهرستان با داشتن آب‌های معدنی متنوع گرم و سرد یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری کشور می‌باشد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و هشت هزار و ۵۵۹ نفر نیز جان باخته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟