تعداد مبتلایان به کرونا در اردبیل به ۵۱۵ نفر رسید

به گزارش رکنا، افشین فتحی عصر جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در اردبیل در جمع خبرنگاران عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد مثبت قطعی بر اساس جواب آزمایش ویروس شناسی ١٨ نفر اعلام گردید.

وی کل موارد مثبت قطعی ابتلاء به کرونا ویروس در استان را ۵١۵ نفر شمرد و افزود: تعداد موارد بستری نیز به ٣٣٠ نفر رسیده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه متأسفانه در ۲۴ ساعت اخیر ۶ نفر دیگر نیز به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند، یادآور شد: با احتساب درگذشتگان امروز، مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۹۳ نفر رسید.

فتحی یادآور شد: افرادی که کورتون مصرف می‌کنند، شیمی درمانی می‌شوند، افراد دارای دیابت، فشار خون بالا، مبتلا به آسم یا بیماری‌های تنفسی فعال، سرطان، HIV، بیماران قلبی ریوی و افراد مسن بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری کرونا بوده؛ زودتر دچار این بیماری می‌شوند و در صورت ابتلاء، علائم بیماری شدیدتری دارند.

وی اضافه کرد: این بیماران با وجود اینکه از منزل خارج نشده اند اما بیشتر مبتلا می‌شوند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد داخل خانواده که از منزل خارج شده و به بیرون تردد داشته اند بیماری را به افراد در معرض خطر بالا منتقل کرده‌اند.

فتحی ادامه داد: توصیه می‌شود که این افراد، نکات بهداشتی را در منزل رعایت کرده، در یک اتاق جداگانه مراقبت شوند و افرادی از خانواده که تردد بیشتری به بیرون دارند با این افراد تماس نداشته باشند.

به گفته وی اگر افراد با ریسک بالای ابتلاء کوچک‌ترین علائمی شامل تب، لرز، سرفه، تنگی نفس و درد گلو داشته باشند با شماره ١٩٠ تماس گرفته و مأمورین بهداشتی را آگاه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 555899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟