آغاز اکران من سالوادور نیستم در ترکیه قبل از کودتا!+عکس

مراسم افتتاحیه فیلم «من سالوادور نیستم» با حضور حبیب ایل بیگی (معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی)، مرتضایی‌فر (سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول) پروفسور ایلبر اورتایلی (مورخ مشهور ترکیه)، عبدالرضا راشد (وابسته فرهنگی سرکنسولگری ج.ا.ا در استانبول، سید امیر پروین حسینی، منصور سهراب پور، حبیب اسماعیلی (مدیر پخش «رسانه فیلمسازان»)، برخی از بازیگران فیلم، شخصیت‌ها، سینماگران محلی و علاقمندان سینما در استانبول برگزار شد.
در این مراسم ابتدا پروفسور «ایلبر اورتایلی» با تمجید از فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول، برگزاری هفته‌های فیلم و اکران فیلم‌های ایرانی را در ترکیه گامی در راستای تقویت فرهنگی دو کشور دانسته و با اشاره به غنای تاریخ و تمدن ایران و فرهنگ مشترک دو کشور ایران و ترکیه، افزود: امروز سینما و فیلم‌های معناگرای ایرانی که برگرفته از ارزش‌های انسانی و الهی است خلاء مفاهیم سینمای هالیوود را پر کرده و به صنعت سینمای دنیا خدمت بزرگی را ایفا می‌نماید.
مرتضایی فر هم با گرامیداشت یاد و خاطره سینماگر فقید کشورمان عباس کیارستمی؛ پیرامون ضرورت همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه گفت: بدون شک صنعت سینما بدلیل برخورداری از زبان بین‌المللی و وسعت تاثیرگذاری از مناسبترین ابزار برای تقویت ارتباطات دو کشور است.
در این مراسم، وابسته فرهنگی کشورمان عبدالرضا راشد، ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران این رویداد فرهنگی گفت: تأثیرگذاری فیلم و سینما در جهان معاصر و سرمایه‌گذاری گسترده کشورها در این هنر بر کسی پوشیده نیست. همچنین سینما و فیلم ایرانی پس از انقلاب اسلامی، تأثیرگذاری در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را مدیون اهتمام ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به این هنر می‌داند.
نخستین اکران عمومی فیلم همزمان در ۳۰ سالن سینما در شهر های مختلف ترکیه به مدت یک ماه به همت هلدینگ ENG و وابستگی ایران در استانبول از تاریخ ۲۴تیرماه تا ۲۴ مرداد ماه برگزار خواهد شد.
فیلم «من سالوادور نیستم» با زیرنویس ترکی استانبولی پخش شد و نکته جالب در نمایش فیلم، واکنش خوب تماشاگران به فیلم بود . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 98656 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟